کد خبر : 65322
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جزئیات جدید از حذف کنکور / جذب دانشجو در رشته‌های تحصیلی با متقاضی کمتر “بدون ‌کنکور” شد

جزئیات جدید از حذف کنکور / جذب دانشجو در رشته‌های تحصیلی با متقاضی کمتر “بدون ‌کنکور” شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس به‌دنبال حذف کنکور است گفت: جذب دانشجو بدون آزمون در رشته‌های کم‌متقاضی از اقدامات برنامه‌ریزی شده برای حذف کنکور است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان به تازگی در مجلس اعلام وصول شد اما در آن نواقصی وجود دارد که باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس چندین سال به‌دنبال رتبه‌بندی معلمان بوده اما دولت تمکین نمی‌کرد ابراز داشت: از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم دائما این موضوع را از جانب دولت و وزیر مربوطه پیگیری می‌کنیم تا این طرح توسط دولت اجرا شود.

وی با بیان اینکه اکثر اعضای  کمیسیون آموزش به‌دنبال تحقق رتبه‌بندی معلمان هستند افزود: دولت اکنون مجاب شده و مجلس نیز این طرح را اعلام وصول کرد لذا به‌زودی رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی‌ قرار می‌گیرد.

 احمدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش به‌دنبال حذف کنکور بوده اما این امر زمان‌بر‌ است گفت: یکی از اقداماتی که برای حذف کنکور برنامه‌ریزی شده این است که جذب دانشجو در رشته‌های تحصیلی که متقاضی کمتری دارد بدون برگزاری کنکور در دانشگاه پیام نور و آزاد انجام شود.

وی گفت: بر این اساس باید جذب در رشته‌های پرمتقاضی با کنکور باشد اما این امر زمان‌بر بوده و باید تغییراتی در منابع اعمال شود همچنین بازه زمانی برای مدنظر قرار دادن معدل، میانگین معدل و موارد دیگر نیز باید در کمیسیون آموزش مجلس به شکل جزئی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه پس از انجام فرآیندهای مذکور و پس از موافقت دولت به سوی حذف کنکور می‌رویم افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با شرایط فعلی برگزاری کنکور را ترجیح می‌دهد و شرایطی را برای برگزاری کنکور در نظر گرفته‌ است.

رئیس کمیته برنج فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: کشاورزان از اقشار بسیار زحمتکش، صادق و فعال هستند که کمتر مورد توجه واقع شده‌اند و باید بیشتر حمایت شوند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تأکید بر لزوم‌ حمایت از کشاورزان و تصریح کرد: کشاورزان نباید برای دریافت وام از بانک‌ها دنبال سند و ضامن بگردند لذا می‌توانند با نسقی که برای زمین کشاورزی خود در اختیار دارند برای دریافت وام به‌عنوان ضمانت استفاده کنند.

احمدی افزود: همچنین یکی دیگر از پیشنهادات این بود که در سال، قبل از کاشت وام قرض‌الحسنه‌ای به کشاورزان اعطا شود و از طرفی بعد از برداشت محصول این پول را از کشاورزان دریافت کنند تا کشاورزان مجبور نباشند وام‌های با سود بالا بگیرند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار