کد خبر : 76635
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400- 58: 15

رئیس شورای شهر رشت:

جلسه استیضاح شهردار رشت لغو شد/ اقدام فرمانداری رأی شورا را زیر سؤال می‌برد

جلسه استیضاح شهردار رشت لغو شد/ اقدام فرمانداری رأی شورا را زیر سؤال می‌برد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از لغو جلسه استیضاح شهردار با توجه به ایرادات هیئت تطبیق فرمانداری رشت خبر داد و گفت: اقدام فرمانداری رأی اعضای شورا را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا پیش از ظهر یکشنبه در بیست و نهمین جلسه شورای شهر رشت که با موضوع بررسی اعتراض فرمانداری به استیضاح شهردار رشت برگزار شد، گفت: مصوبه شورا به کمیسیون تطبیق فرمانداری ارسال شد و برخلاف مواردی که از سوی پایگاه‌های خبری در سطح شهر منتشر شده، مصوبه شورا باطل نشده بلکه ابهامی در آن وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: تمامی موارد برابر قانون انجام شده و آنچه فرمانداری مطرح کرده در ارتباط با تذکراتی است که چرا مستندات عدم اقناع اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار رشت به فرمانداری ارسال نشده است.

وی تصریح کرد: در طول ۲۳ سالی که از عمر شوراها می‌گذرد بیش از ۲۰ مورد طرح سوال از شهردار مطرح شده و همه آنها همین روال را داشتند و این طور نبود که صورت جلسه به همراه مصوبات به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در طرح سوال یک ماه گذشته از شهردار همین روال طی شد اما فرمانداری اعتراضی به روند کار نکرد، افزود: به نظرات اعضای هیئت تطبیق فرمانداری احترام می‌گذاریم و با توجه به نامه ابهام فرمانداری، دعوت نامه رسیدگی به اعتراض فرمانداری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون اگر شورای شهر به شهرداری اعتراضی داشته باشند ابتدا رئیس شورا شفاهی به شهردار تذکر می‌دهد و در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، رئیس شورا به صورت مکتوب سوال را به شهردار ارائه می‌دهد، ادامه داد: اگر پاسخ شهردار قانع کننده نباشد طی جلسه دیگری موضوع به صورت استیضاح ارائه می‌شود که نامه استیضاح علوی با امضای ۸ نفر ابلاغ می‌شود.

کارگرنیا با بیان اینکه تمامی مراحل قانونی در جریان استیضاح شهردار رشت رعایت شده است، گفت: هیچ جای قانون گفته نشده که اعضای شورا باید مستندات عدم اقناع از پاسخ شهردار را به هیئت تطبیق فرمانداری ارائه دهند زیرا این کار جایگاه رأی ما را زیر سوال می‌برد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به پاسخ‌های نادرست و به دور از واقعیت شهردار در خصوص پل‌های سطح شهر و ارسال پرونده ایثارگران به استانداری، بیان کرد: مستندات وجود دارد و قابل ارائه است و اگر هم مستنداتی به صورت مکتوب وجود نداشت، رأی هشت عضو شورا خود به تنهایی مستند است.

گفتنی است که پاسخ‌های شورای شهر رشت به صورت مستندات کتبی به هیئت تطبیق فرمانداری رشت ارسال شد و همه اعضا به جز «رضا عاشری»، «مجید عزیزی» و «سید حسین رضویان» با این اقدام موافقت کردند.

مقرر شد جلسه بعدی شورای شهر رشت نیز به صورت فوق العاده در روز چهارشنبه با موضوع استیضاح شهردار برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار