کد خبر : 87111
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

جلسه ماهیانه‌ای که ۲ سال است برگزار نشده/ بی‌توجهی مسئولان گیلان به شورای فرهنگ قرآنی!

جلسه ماهیانه‌ای که ۲ سال است برگزار نشده/ بی‌توجهی مسئولان گیلان به شورای فرهنگ قرآنی!

درحالیکه جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی طبق دستورالعمل ابلاغی، هر ماه یکبار باید برگزار شود ولی از آخرین جلسه آن ۲ سال می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی گیلان متشکل از ۱۴ نفر که جملگی عضو شورای فرهنگ عمومی استان هم می‌باشند، وظایفی همچون فرهنگ سازی و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی، تقویت نقش حمایتی دولت در جهت توسعه فرهنگ قرآنی، بررسی و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی، ایجاد ساز و کارهای مناسب برای هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت قرآنی دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌ها، کمک به جذب و پرورش جوانان در عرصه‌های قرآنی و… بر عهده داشته و دبیرخانه آن نیز در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مستقر است.

در ماده ۵ دستورالعمل لازم الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: “جلسات شورای استان هر ماه یک بار در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه یا استانداری و یا دبیرخانه تشکیل می‌شود”. این در حالی است شورای توسعه فرهنگ قرآنی گیلان از اسفند سال ۹۹ به بعد هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده است!

با توجه به لزوم بیش از پیش نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در این استانِ سیاست زده‌ای که همواره مورد حملات فرهنگی دشمن قرار می‌گیرد، شایسته است امام جمعه محترم، استاندار معزز و مدیرکل بزرگوار ارشاد گیلان به عنوان رئیس، نائب رئیس و دبیر این شورا با همه مشغله‌هایی که دارند، فکری به حال جوانان مظلوم و جامعه قرآنی استان نمایند.

هرچند معمولا از این نوع جلسات و دورهمی مسئولان ارشد هیچ ” آبی گرم نمی‌شود” ولی این کم توجهی و عدم رغبت مسئولان به برگزاری حتی یک جلسه معمولی، بی‌شک نشانگر آن است توسعه فرهنگ قرآنی در استان اهمیت چندانی برای ایشان ندارد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار