کد خبر : 84839
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401- 30: 13

نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

جمهوری اسلامی پدیده شوم بی حجابی را از جامعه جمع خواهد کرد

جمهوری اسلامی پدیده شوم بی حجابی را از جامعه جمع خواهد کرد

آیت‌الله فلاحتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهیدان، امدادهای الهی و با حمایت‌های همه مردم خود، بی حجابان و بدحجابان و پدیده شوم کشف حجاب را از جامعه جمع خواهد کرد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز (یکشنبه، ۲۷ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت ضمن ذکر روایتی از حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) اظهار داشت: به فرموده امیرالمومنین دوراندیشی قبل از انجام هر کاری باعث می‌شود فرد از آثار منفی و گرفتاری‌ها و مشکلات ایمن بماند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دوراندیشی قبل از انجام امورات اجتماعی زمینه بروز مشکلات بعدی را از میان بر می‌دارد عنوان کرد: در کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اگر همه با هم فکر کنند و تصمیم بگیرند موفق‌تر خواهند بود و این وجه تمایز کار جمعی با کار انفرادی است.

 

 

 

آیت‌الله فلاحتی ضمن تاکید بر اینکه در فرایند انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی سلیقه‌ها مختلف و متفاوت است تصریح کرد: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور بدین معنی نیست که بخواهیم در این امر دستکاری زیربنایی انجام دهیم زیرا فرهنگ ما حتی فرهنگ بومی ما به فرهنگ اسلام و معارف دین متصل است.

 

 

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه ساختار بیان معارف دین نسبت به گذشته به روز شده است اذعان کرد: امروز بیش از اینکه ما با شکل و شمایل جوان در ظاهر مواجه باشیم با ذهن و تصور جوان مواجهیم و این همان ساختار جدید کار فرهنگی است و باید اندیشه کنیم که چگونه باید مفاهیم را در این بستر عرضه کنیم.

 

 

 

وی تلاش دشمن در دو سال پاندمی کرونا برای اثرگذاری منفی بر ذهن جوانان را متذکر شد و ادامه داد: منظور از بازسازی ساختار فرهنگی این است که ما چه شیوه‌هایی را در بخش‌های گوناگون فرهنگی جامعه به کار بگیریم تا بتوانیم همین معارفی که در گذشته می‌توانست موتور محرکه جامعه و نسل جوان بشود را در این نسل هم ترویج کنیم.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اذعان کرد: خوشبختانه همه دیدیم که چگونه در این اغتشاشات اخیر تیر دشمن به سنگ خورد و با تثبیت موقعیت جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد، روسیاهی برای دشمن باقی ماند زیرا در طول تاریخ اینگونه بوده که ایرانی همه تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کند.

 

 

 

آیت‌الله فلاحتی ابراز داشت: دشمن در نیم قرن اخیر تلاش کرد تا میدان‌ها را بر علیه نظام اسلامی به کار گیرد، اما جمهوری اسلامی ایران از همه این میدان‌های تهدیدی به عنوان فرصت شکوفایی و ارتقا موقعیت خود استفاده بهینه کرد و این هنر جمهوری اسلامی و هنر مدیریت نظام اسلامی است.

 

 

 

امام جمعه رشت ضمن اشاره به موضوع عفاف و حجاب در ادارات عنوان کرد: انتظار دارم برای جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی گزارشی ارائه شود که مشخص شود وضعیت و شرایط در این حوزه یعنی رعایت عفاف و حجاب و تفکیک جنسیتی در ادارات چگونه و به چه میزان است.

 

 

 

وی اظهارداشت: در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و حتی مطب پزشکان خصوصی و در فضاهایی که محل آمد و شد عمومی است باید رعایت حدود قانونی عفاف و حجاب انجام شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه به موضوع برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های این کنگره خوب برپا شد و باعث شد نام و خاطره شهید میرزا کوچک نه فقط از داخل بلکه در سطح بین‌المللی مطرح‌تر شود.

 

 

 

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: در مورد بی‌عفتی‌ها و کشف حجاب هایی که در خیابان‌ها صورت می‌گیرد هم به زودی جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد زیرا بسیاری از زنان جامعه ما ناراحتند و در این مورد مطالبه گری می‌کنند و حق هم دارند.

 

 

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه خود خواهران محجبه و جامعه زنان باید با این پدیده دشمن مقابله کنند ابراز داشت: وقتی این امر محقق بشود نهادهای حکومتی هم وارد عرصه خواهند شد تا مطالبه مردم را تحقق ببخشند.

 

 

 

وی اذعان کرد: جدای از همه مواردی که در بحث مقابله با کشف حجاب در جامعه مطرح شد همه ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم در سطح کشور چه راهکاری برای مقابله با این پدیده اتخاذ می‌شود و سپس بر اساس همان وارد میدان شویم.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خطاب به دشمنان مروج کشف حجاب اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهیدان، امدادهای الهی و با حمایت‌های همه مردم خود، بی حجابان و بدحجابان و پدیده کشف حجاب را از جامعه جمع خواهد کرد.

 

 

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای نیروی انتظامی به مانند این دوره محبوب نشد عنوان کرد: این محبوبیتی که در چند ماه اخیر بیشتر شد به این خاطر بود که ملت متوجه شدند نیروی انتظامی جان خود را برای امنیت و آرامش جامعه فدا می‌کند.

 

 

 

آیت‌الله فلاحتی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه مقابله با کشف حجاب و بدحجابی در جامعه، چگونگی مواجهه با هتاکی و برخی حرکات هنجار شکنانه، چگونگی بازسازی فرهنگی در حوزه جوانان و مساجد و مواردی از این دست دستور جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی است و انتظار دارم همه اعضا برای آن راهکاری ارائه دهند زیرا تنها در سایه وحدت رویه شاهد جامعه‌ای متعالی خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار