کد خبر : 76750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

یادداشت/ برادر شهید بخشی نژاد:

جناب صفری! مرز اظهارات شما با فرمایشات رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان کجاست؟!

جناب صفری! مرز اظهارات شما با فرمایشات رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان کجاست؟!

.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، سجاد بخشی نژاد برادر شهید والامقام محمدصادق بخشی‌نژاد و کارشناس ارشد علوم سیاسی در یادداشتی نوشت:

بسمه تعالی
حضرت حجت الاسلام محمد صفری
نماینده مردم شریف رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم؛
پس از اظهارات قابل تامل جناب آقای کوچکی نژاد در پاسخ به مطالبی که معاون محترم استاندار راجع به دخالت “اندکی” از نمایندگان مجلس ایراد نمودند، حضرتعالی نیز موضعگیری متعجبانه ای داشتید که فارغ از اینکه چرا حضرتعالی به این اظهارات واکنش نشان دادید، سوالاتی را به ذهن متبادر می نماید که درمرقومه زیر به استحضار جنابتان می رساند:
۱- در بند نخست فرمایشاتتان اهتمام مسئولین به فرمایشات رهبری را ستودید و تاکید فرمودید؛ سوال اینجاست که مگر معاون محترم استاندار چیزی غیر از این اظهار داشتند؟! ایشان ضمن احترام به اکثریت نمایندگان محترم و تشکر از ایشان، بدون هر گونه توهینی، از دخالت «اندکی» از نمایندگان اظهار گله_مندی نمودند. آیا تاکید به فرمایشات معظم له درخور اینگونه واکنش از حضرتعالی بود؟! همچنین اگر برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها دخالت نمی نمودند، در فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۴٠٠/٠۳/٠۶ مورد خطاب و تذکر قرار می گرفتند؟!(خطاب به همین مجلس)

۲- در بند دوم از فرمایشتان عنوان نمودید که « کیفیت نظارت نمایندگان بر حسن عملکرد دولت، غالبا ریشه در انتصابات دارد» و در ادامه دلایلی را جهت استدلال ورود نمایندگان محترم در عزل و نصب ها ایراد داشتید و حتی فرمودید «اخذ “مداوم” نظر نمایندگان پیرامون عزل و نصب ها از ناحیه مدیران اجرایی قابل ستایش است!!! در این معنا ضمن تائید ورود نمایندگان به عرصه عزل و نصبها، این عمل را ستایش نیز نموده اید!!! براستی مرز این بند از فرمایش شما با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس کجاست؟!
۳- در بند سوم از فرمایشتان خدشه ای به رعایت احترام به نمایندگان مجلس از سوی معاون محترم استاندار وارد نموده اید. مصداق عدم رعایت احترام از سوی ایشان در کدام قسمت از مطالبشان بود؟! بنا بر فرموده حضرتعالی، آیا افشای مواردی از نمایندگان که ممکن است موجب رد صلاحیت ایشان در انتخابات آتی شود، به معاون استاندار مربوط است یا به عملکرد نماینده متخلف؟! و چرا افشای مواردی از یک نماینده که می تواند موجب رد صلاحیت وی شود، دور از شئون است؟! و بفرمائید دور از کدام شئون؟!
۴- در ادامه بند سوم فرمودید که اطلاع مردم از عزل و نصبها در تعامل با دولت توسط نمایندگان، در باب شفافیت آرا تلقی می گردد؛ فارغ از اینکه چگونه به این ارتباط رسیدید، از جنابعالی تقاضا داریم که احیانا اگر تاکنون پیشنهاداتی پیرامون عزل و نصبها در حوزه انتخابی خود و استان گیلان به مدیران اجرایی داشته اید- جهت شفافیت بیشتر- به مردم اعلام بفرمائید.
۵- درجایی دیگر خطاب به معاون استاندار فرمودید که « فاصله شان نمایندگی مجلس و معاونت استانداری در نظام ساختاری کشور را در اظهار نظرهای آینده در نظر بگیرند!!! حضرتعالی نماینده مردم هستید و البته بسیار قابل احترام؛ اما یادمان نرود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خود را خادم مردم می دانند. نسبت شما با خادمی مردم چیست؟!
۶- از دیگر سو، هنگامی که معاون استاندار نتواند در چهارچوب قانون و با رعایت احترام اظهار نظر کند، آیا مردم بخود اجازه خواهند داد که از نماینده خود مطالبه ای داشته باشند؟!
۷- در قسمت پایانی فرمایشتان از «عوارض مخربِ» عدم توجه که محتمل است به “شخص” معاون استاندار مترتب شود، سخن گفته اید؛ قدری از این «عوارض مخرب» که محتمل است بر شخص معاون استاندار بار شود، بفرمائید!!! و آیا این نوع ادبیات در منظومه احترام متقابل جای می گیرد؟

از حضرتعالی که در زمان کسوت امامت جمعه، سخنرانی های انقلابی و مستدلل داشتید انتظار می رود با لسان گویای خود جهت تنویر افکار عمومی، پاسخ سوالات و ابهامات فوق را عنایت بفر مائید.
با آرزوی توفیق برای همه
«خدمتگزاران»
به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

به قلم سجاد بخشی نژاد:
(برادر شهید محمدصادق بخشی نژاد)
کارشناسی ارشد علوم سیاسی.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقگو یکشنبه , 15 اسفند 1400 - 1:11

اقای بخشی نژاد یکبار دیگر متن را بخواند به نظر می رسد قدری عجله کرده است .نوشتن مدرک تحصیلی در پایان مرقومه نوعی اظهار ویا ادعای فضل ودانش است اما نام برادر شهید را نفهمیدم چرا نوشته اند آقای صفری برادر زاده شهید است مگر می نویسند .ایشان کارنامه استاندار فعلی گیلان در دوره نمایندگی را بررسی کنند که چگونه دخالت وحتی تهدید می کرد .مطالب زیاد است

رفتن به نوار ابزار