کد خبر : 67818
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400- 47: 16

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

جولان مجدد کرونا در گیلان/ آستارا نارنجی شد

جولان مجدد کرونا در گیلان/ آستارا نارنجی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند افزایش تعداد کرونا مثبت ها در استان، گفت: در حال حاضر علاوه بر رودبار، آستارا نیز نارنجی است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند افزایش تعداد کرونا مثبت‌ها در استان گیلان، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد روند کُند افزایشی تعداد مبتلایان و بسترهای کرونایی هستیم.

وی با بیان اینکه دوباره تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان از ۲۰۰ نفر گذشت، گفت: در مجموع ۲۱۷ بیمار در گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۸ بیمار کرونا مثبت نیازمند بستری در مراکز درمانی استان طی شبانه روز گذشته شناسایی شدند، افزود: ۳۰ بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه بیمار امروز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند، اضافه کرد: وضعیت کرونا در گیلان شکننده است و هر گونه ساده انگاری و بی توجهی می‌تواند شرایط را سخت کند.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه همه شهروندان به ویژه مسافرانی که در استان گیلان حضور دارند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، گفت: قطع زنجیره کرونا تنها با همکاری و مشارکت شهروندان انجام خواهد شد.

وی همچنین به جدیدترین آمار اعلام شده در زمینه رنگ بندی کرونایی شهرها اشاره کرد و افزود: بعد از هفته‌ها شهرستان آستارا دوباره در قسمت نارنجی رنگ بندی کرونایی قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: علاوه بر آستارا، شهرستان رودبار نیز طی هفته‌های اخیر از نظر رنگ بندی کرونایی نارنجی است.

وی رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی‌ها را تنها راه مقابله با کرونا دانست و گفت: حتی کسانی که واکسن زده اند هم باید مراقب باشند زیرا با ورود انواع پیشرفته‌تری از کرونا، خطر ابتلای دوباره وجود دارد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار