کد خبر : 62582
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399- 07: 18

حال و روز جشنواره فیلم فجر در روزهای کرونایی/ استقبال از فیلم‌های سودای سیمرغ

حال و روز جشنواره فیلم فجر در روزهای کرونایی/ استقبال از فیلم‌های سودای سیمرغ

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که در سایه سنگین کرونا استقبال خوبی داشته است در پنجمین روز خود شاهد اکران دو فیلم «بی همه چیز»و «ستاره بازی» در سینما ۲۲ بهمن رشت است.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در سینما ۲۲ بهمن رشت درحالی پنجمین روز خود را میزبان دوستداران هنر هفتم است که تاکنون فیلم‌های «روشن»، «روزی روزگاری، آبادان»، «زالاوا»، «شیشلیک»، «مامان»، «ابلق»، «تک تیرانداز» و «مصلحت» بر روی پرده  نقره‌ای سینما رفته است.

این جشنواره که در نیمه راه با تغییر وضعیت شهر رشت به نارنجی همراه شد، فارغ از عکس‌های یادگاری و ازدحام جمعیت در گیشه سینما، ماشین سینمای گیلان راه به راه انداخت تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی چراغ اکران را روشن نگه دارد.

ضدعفونی سالن‌های سینما، علامت گذاری صندلی‌ها، فاصله‌گذاری بین تماشاچیان و اندازه‌گیری دمای بدن افراد پیش از ورود به سالن که برای مقابله با شیوع کرونا در جشنواره انجام می‌شود، موجب شده تا میزان استقبال از جشنواره بسته به نوع فیلم اکران شده تاکنون مطلوب باشد و این نشان می‌دهد که کرونا حریف علاقه‌مندان هنر هفتم نشد.

«سید امیر مصباح» با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر امسال متفاوت از سال‌های پیش و تنها با ۳۰ درصد از ظرفیت سینما در حال برگزاری است گفت: امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی این روزها، استقبال خوبی را از دوستدارن سینما شاهد بودیم.

معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها مردمی هنردوست هستند اذعان کرد: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی در شهر رشت و با توجه به استفاده حداقلی از ظرفیت سالن سینما و استعلام انجام شده از ستاد استانی مقابله با کرونا، اکران فیلم‌های فجر در رشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان روز گذشته ۸۷۵ نفر به تماشای فیلم‌های سودای سیمرغ نشستند اذعان کرد: بیشترین فروش بلیط مربوط به فیلم «ابلق» نرگس آبیار و «شیشلیک» محمدحسین مهدویان بود که تمام ظرفیت اختصاص داده شده سینما را تکمیل کرد.

مصباح با بیان اینکه اکران فیلم‌ها تا روز چهارشنبه(۲۲ بهمن) ادامه دارد اظهار داشت: فیلم‌های «گیج‌گاه» و «تی تی» خاتمه بخش سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در گیلان هستند مگر اینکه وضعیت شهر به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا تغییر یافته و مجبور به تعطیلی زودهنگام جشنواره شویم.

مصباح با بیان اینکه امسال بلیت فروشی در گیشه سینماها ممنوع است از علاقه مندان خواست تا بلیت فیلم‌های موردنظر خود را از طریق سامانه‌های اینترنتی ایران تیک، سینما تیکت و گیشه ۷ تهیه کنند.

امروز در پنجمین روز جشنواره دو فیلم «بی همه چیز» محسن قرایی و «ستاره بازی» هاتف علیمردانی در سایه سنگین کرونا اکران می‌شوند و باید منتظر ماند که این دو فیلم چه سهمی از استقبال را به خود اختصاص می‌دهند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار