کد خبر : 92846
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402- 22: 21

حدود سه هزار نفر از بیمه‌شدگان زنان خانه‌دار گیلان دختران مجرد هستند

حدود سه هزار نفر از بیمه‌شدگان زنان خانه‌دار گیلان دختران مجرد هستند

سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: حدود سه هزار نفر از بیمه شدگان زنان خانه‌دار در این استان دختران مجرد بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال هستند.

به گزارش گیلانستان، کیوان مرتضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در گیلان تحت پوشش طرح بیمه زنان خانه‌دار قرار گرفتند، اظهار کرد: با احتساب این آمار تعداد زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گیلان به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده‌است.

 

وی افزود: زنان خانه‌دار و دختران ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از “بیمه زنان خانه‌دار” و مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند، افزود: سه نوع نرخ حق بیمه شامل ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران در نظر گرفته شده‌ که متقاضیان می‌توانند به اختیار یکی از نرخ‌ها را انتخاب کنند.

 

سرپرست تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: زنان و دختران خانه‌دار برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http://es.tamin.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

وی با گرامیداشت دهه کرامت و با اشاره به اجرای طرح ویژه ای به مناسبت روز دختر از سوی تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: سه نفر از دختران ۱۸ تا ۲۵ سال که در دهه کرامت “تا دهم خرداد ماه جاری” در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در زیر گروه‌های دانشجویان، زنان‌خانه دار و مشاغل آزاد انعقاد بیمه داشته باشند به قید قرعه انتخاب و هدایایی به آنان ارائه می شود.

 

مرتضوی ترویج فرهنگ بیمه‌های اجتماعی را از اهداف اجرای این طرح به مناسبت دهه کرامت در گیلان عنوان کرد و افزود: دختران بالای ۱۸ سال در قالب بیمه‌های زنان خانه‌دار، دانشجویان، حرف و مشاغل آزاد امکان انعقاد قراردادهای بیمه‌ای و قرارگرفتن تحت پوشش خدمات و تعهدات این سازمان را دارند.

 

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار از آذر سال ۸۷ از سوی تامین اجتماعی گیلان به اجرا درآمد اما از آبان ۱۴۰۰ جزو یکی از بخش‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفت، اظهار کرد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تامین اجتماعی با هدف گسترش پوشش فراگیر بیمه‌ای به گروه‌های مختلف از جمله زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویـان در حال اجراست.

 

یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار