کد خبر : 60550
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399- 07: 10

حضور مؤثر «سپاه» این بار در سنگر مقابله با کرونا/ خدمت بی‌منت ادامه دارد

حضور مؤثر «سپاه» این بار در سنگر مقابله با کرونا/ خدمت بی‌منت ادامه دارد

سپاه قدس گیلان همچون گذشته در ایام شیوع ویروس کرونا نیز به یاری مسئولان اجرایی و مردم آمده و با خدمت بی‌منت همچنان پای کار است.

به گزارش گیلانستان، حدود ۱۱ ماهی از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد؛ ویروسی که توانست در مدت زمان کوتاهی تمامی مناسبات فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهد و زندگی ما را دستخوش تغییرات اساسی کند.

این ویروس ظرف مدت کوتاهی، میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را مبتلا و درگیر کرد و این موضوع موجب آشفتگی در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص حوزه اقتصادی شد به طوری که بسیاری از کشورها در رسیدگی به وضعیت بیماران خود و تداوم جریان عادی حاکم بر جامعه درماندند و کشور ما نیز به تبع، از این شرایط آشفته در امان نماند.

آشفتگی ناشی از تحریم و شیوع کرونا

تداوم تحریم‌های ظالمانه دشمنان به ویژه در حوزه دارو و غذا باعث شد شرایط کشور در ابتدای شیوع کرونا آشفته شود و غیرمنتظره بودن و نداشتن برنامه برای مقابله با این ویروس منحوس جدید و همچنین خستگی کادر درمان به دلیل ابتلای تعداد زیادی از مردم در زمستان سال گذشته، شرایط را سخت‌تر کرد.

گویی توانی برای مقابله با این ویروس منحوس وجود نداشت اما سخنان و توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و دستورات ایشان مبنی بر تشکیل ستادی واحد برای مقابله با این ویروس و ضرورت تبعیت تمامی دستگاه‌ها از مصوبات آن، اوضاع را به ثبات رساند و مردم و مسئولان و به ویژه کادر درمان را دلگرم کرد تا بتوانند با برنامه و به طور هدفمند به جنگ این دشمن نامرئی بروند.

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» از همان روزهای نخست همه‌گیری کرونا، همچون گذشته به یاری مردم شتافت و پا به پای دولت و مسئولان اجرایی در راستای خدمت رسانی به جامعه کوشید.

خدمت سپاهیان و بسیجیان در سنگر مقابله با کرونا

بسیجیان و سپاهیان در این مدت بدون هیچ چشم‌داشتی با تمام توان پای کار بودند؛ کارشان تداعی کننده روزهای دفاع مقدس بود، همان روزهایی که رزمندگان با دست خالی مقابل دشمن ایستادند و از مردم و کشور و عزت انقلاب دفاع کردند.

آری! در تمام روزهای سختی که کشور درگیر تحریم و کارشکنی بدعهدان خارجی بود و دولت نیز در مدیریت کرونا مستاصل شده بود، سپاه با تمام وجود بخش زیادی از توان انسانی و مالی خود را به میدان آورد تا بار دیگر ثابت کند در تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و دفاع از مردم و حیثیت نظام از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کند.

در این میان سپاه قدس استان گیلان که در همه بحران‌ها و حوادث در کنار مردم دیار میرزا کوچک جنگلی بود با شیوع ویروس کرونا در همان روزهای نخست پای در میدان مقابله با این دشمن نامرئی گذاشت و تمام توان خود از اعم نیروهای انسانی و امکانات و تجهیزات را پای کار آورده و در همه بخش‌ها از کمک به کادر درمان و پرستاران گرفته تا ضد عفونی کردن معابر و کوچه‌ها، تهیه و توزیع اقلام و ملزومات بهداشتی، راه اندازی کارگاه‌های دوخت ماسک، گان و لباس‌ها مورد نیاز پرستاران و کادر درمان در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان، حضور در آرامستان ها برای کمک به غسل و تدفین فوتی‌های ناشی از کرونا تا به امروز مشارکت در انجام طرح غربالگری و رزمایش مواسات فعالیت کرده و حضوری فعال داشتند.

یکی از موفق ترین حضورهای سپاه قدس گیلان در اجرای طرح غربالگری چه در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا و چه امروز در قالب طرح شهید سلیمانی است که با بسیج همه امکانات به کمک دانشگاه علوم پزشکی در بیماریابی، معرفی، قرنطینه و حتی کمک‌های معیشتی به افراد مبتلا به کرونا آمده است.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان دوشنبه هفته گذشته بود در جلسه بررسی روند این طرح گفت: طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در استان گیلان از اوایل آذر ماه با آموزش مجریان طرح آغاز شد.

وی با اشاره به مشارکت بیش از شش هزار و ۸۰۰ بسیجی در کنار نیروهای سفیران سلامت در اجرای این طرح، افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار خانوار گیلانی در سراسر استان در قالب این طرح غربالگری شده‌اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه بیش از سه هزار مورد مشکوک نیز به سطح یک و دو یعنی پرستاران و پزشکان ارجاع داده شده‌اند، گفت: بخشی از این افراد نیازمند بستری در مراکز درمانی و بخش دیگر نیز نیازمند قرنطینه خانگی بودند.

جبران کمبود ماسک در بازار توسط گروه‌های جهادی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از اوایل اسفند سال گذشته با تدبیر فرمانده سپاه استان و بسیج سازندگی اقدامات خوبی را در حوزه مقابله با کرونا انجام دادیم، گفت: عمده‌ترین مشکل مردم، کمبود ماسک در بازار بود از این رو کارگاه اقتصاد مقاومتی خود را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کردیم و در کمتر از یک ماه مشکلات این حوزه ساماندهی شد.

سرهنگ احمد ابراهیمی با بیان اینکه ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر جهت کنترل ویروس کرونا از دیگر اقدامات سپاه در این ایام بود، افزود: گروه‌های جهادی همراه با سایرین، تمامی اماکن عمومی و معابر و خیابان‌ها را به طور مستمر ضدعفونی کردند.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی بین مردم، تصریح کرد: با حضور هزار و ۱۰۰ گروه جهادی، بیش از ۱۴ هزار بسیجی در سطح استان اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی بین مردم کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه بروشورهای آموزشی بهداشتی برای مقابله مؤثر با کرونا بین مردم توسط سپاه توزیع شد، ادامه داد: در این مدت، دو میلیون ماسک، ۳۰۰ هزار دستکش و ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی توسط بسیج سازندگی سپاه گیلان بین مردم استان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار نقطه در اماکن عمومی و هفت هزار مدرسه و مسجد را ضدعفونی کردیم و علاوه بر این، ۱۵۰ هزار بروشور آموزشی کامل و مختصر نیز بین مردم توزیع شد.

تداوم کمک‌های مومنانه تا پایان ریشه‌کنی کرونا

ابراهیمی با اشاره به اینکه اوایل شیوع کرونا، حدود ۱۷ هزار بسته معیشتی را بین مردم توزیع کردیم و این کمک‌ها ادامه‌دار خواهد بود، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت مشارکت همه ارگان‌ها در رزمایش مواسات، طی سه مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان کردیم.

وی با بیان اینکه اولین بسته معیشتی مواسات نیمه شعبان بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان توزیع شد، تصریح کرد: مرحله دوم این بسته‌ها، در ایام ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر توزیع شد و مرحله سوم آن نیز از ۱۳ آبان آغاز شده و تا پایان امسال نیز تداوم خواهد داشت.

توزیع ۲۹۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان گیلان

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۹۲ هزار بسته معیشتی را در سطح استان گیلان توزیع کرده‌ایم، اظهار کرد: گروه‌های جهادی و بسیجیان طی این مدت، بدون هیچ توقع و چشمداشتی، خالصانه پای کار بودند و به مردم خدمت کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، اضافه کرد: قرارگاه محله محور هم اکنون تشکیل شده و ما در این طرح خانواده‌ها را پایش می‌کنیم و در صورت نیاز به افراد جهت ماندن در خانه و قرنطینه شدن کمک خواهیم کرد.

سرهنگ ابراهیمی افزود: اگر شخص نیازمندی احتیاج به قرنطینه خانگی داشته باشد، تا دو هفته از نظر معیشتی به آنها کمک می‌کنیم و در صورت قرنطینه در هتل و اماکنی که توسط سپاه ساخته شده است نیز اقدامات و خدمات لازم را به افراد ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی همچنان پای کار هستند و در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با کرونا مشارکت دارند، عنوان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و همکاری مردم بتوانیم به زودی شر این ویروس را در کشور و سراسر جهان ریشه‌کن کنیم.

همدلی بین همه مسئولان برای ریشه‌کنی کرونا

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از همکاری خوب همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی با سپاه در ایام کرونا خبر داد و بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در سطح کلان و تحریم‌ها، همدلی خوبی بین مسئولان و دستگاه‌ها برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد و با کمک هم کارها را پیش می‌بریم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه برای کمک به مردم از هر نوع روشی استفاده می‌کنند و هر مانعی را از پیش روی خود برمی‌دارند، تصریح کرد: خدمت به مردم وظیفه ما است و با تمام توان خود در میدان خدمت حضور داریم.

سپاه پاسداران و بسیج که تا قبل از شیوع کرونا در همه صحنه‌ها، از ایستادگی برابر دشمنان نظام و انقلاب گرفته تا مقابله با فریب خوردگان داخلی، حضور در زمان سیل و زلزله در کنار مردم و در میدان بودند، با شیوع این ویروس نشان دادند فرزند خلف انقلاب اسلامی هستند و در سختی‌ها تا آخرین قدرت و نفس پای کار خواهند بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار