کد خبر : 57893
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

حقوق معوقه خدام امامزاده هاشم یکشنبه پرداخت می‌شود/سایه سنگین کرونا در بقاع متبرکه گیلان

حقوق معوقه خدام امامزاده هاشم یکشنبه پرداخت می‌شود/سایه سنگین کرونا در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه کرونا موجب شده تا درآمد امامزادگان با کاهش محسوسی همراه شود، گفت: علیرغم شرایط سخت کرونایی و تأثیر آن در امور بقاع، حقوق معوقه خدام امامزاده هاشم یکشنبه پرداخت می‌شود

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده از عزم جدی اوقاف گیلان به جهت پرداخت حقوق و مزایای سه ماهه معوقه خدام و کارکنان امامزاده هاشم(ع) رشت خبر داد و اظهار کرد: پرداخت حقوق و مزایا خدام و کارکنان امامزادگان بنا بر قانون باید از محل درآمد نذورات تامین شود اما در بحران کرونا این درآمد با کاهش قابل توجه حداقل ۸۵ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات خدام نه تنها در گیلان بلکه در کل کشور با توجه به بسته شدن بقاع متبرکه و کاهش نذورات به یک دغدغه تبدیل شده، افزود: اوقاف گیلان تاکنون دو بار به جهت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و خدام امامزاده هاشم مقروض است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه بقعه امامزاده هاشم(ع) ۲۸ خادم دارد، گفت: این تعداد خدام گرچه عملکردشان مورد رضایت مردم و ما نیز هست اما تعدادشان مازاد بیش از درآمد بقعه است و ماهانه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود.

علیزاده در پاسخ به اینکه بقعه امامزاده هاشم در آخرین غبارروبی درآمدی بالغ بر ۸۵ میلیون داشته و این در حالی است که این بقعه متبرکه دارای موقوفات و رقبات فراوان و درامد زا نیز هست، بیان کرد: به محض واریز نذورات بقاع به حساب اختصاصی امامزاده، حقوق و دستمزد خدام سریعاً پرداخت می‌شود بماند که در درآمد رقبات و موقوفات نیز در پی شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه مستأجران موقوفات امامزاده هاشم نیز در شرایط حاکم در جامعه قادر به پرداخت سهم ناچیز اجاره بها نیستند، گفت: حقوق خدام بر همه امور در اوقاف مقدم است و این اجازه به اوقاف داده شده که از هر منبعی می‌تواند در جهت تامین حقوق و مزایای خدام بهره بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همچنین با اشاره به سرعت کند پروژه های عمرانی در بقعه امامزاده هاشم رشت، تصریح کرد: کثرت خدام به کارگیری شده در بقعه متبرکه مذکور که به نظر می‌رسد در زمان به کارگیری هدفمند نبوده و عدم درآمد مکفی موجب شده تا متولیان اوقاف نتوانند پیشرفت قابل توجهی در طرح های عمرانی حرم مطهر امامزاده هاشم داشته باشند هر چند هم‌اکنون طرح توسعه و بهسازی گنبد را با دریافت تسهیلات ارزان و‌ دارای تنفس تا حد قابل قبولی تکمیل کرده‌ایم.

علیزاده با اشاره به فرسودگی نانوایی موقوفه گل گندم متعلق به امامزاده هاشم نیز گفت: این نانوایی در بخش عمرانی و تجهیزات بهسازی و توسعه یافته که مستأجر آن به ازای هزینه هایی که متحمل شده فعلا اجاره بهایی پرداخت نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به سایر موقوفات و رقبات امامزاده هاشم نیز بیان کرد: علیرغم اینکه این رقبات و موقوفات درآمد اندکی دارند به جهت اینکه سرقفلی آنها فروخته شده، اوقاف تنها درصد ناچیزی از درآمد عاید شده را در تصرف دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار