کد خبر : 85536
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401- 20: 18

فرماندار رودسر تاکید کرد؛

حل مشکلات زیست محیطی با راه اندازی خانه محیط زیست در واجارگاه

حل مشکلات زیست محیطی با راه اندازی خانه محیط زیست در واجارگاه

فرماندار رودسر در افتتاح خانه محیط زیست واجارگاه گفت: هدف از راه اندازی خانه‌های محیط زیست، رفع مشکلات و معضلات محیط زیستی است.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، محمدرضا شهاب زاده ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح خانه محیط زیست واجارگاه رودسر، اظهار کرد: هدف از راه اندازی خانه‌های محیط زیست، رفع مشکلات و معضلات محیط زیستی از طریق آموزش و ارتقا فرهنگ محیط زیستی جامعه و جلب مشارکت شهروندان در ارتقا کیفیت محیط‌زیست است.

 

وی با تاکید بر جدی گرفتن موضوع آموزش در بحث مدیریت پسماند آن را امری ضروری دانست و اضافه کرد: آنچه که می‌تواند در فرایند کار ما را موفق سازد همین موضوع آموزش همگانی است و باید جدی به آن پرداخته شود.

 

فرماندار رودسر بر اثر بخشی آموزش‌ها در بحث پسماند تأکید و اظهار کرد: این اثر بخشی باید طی ماه آینده بازخورد خود را نشان دهد که در این کار چقدر موفق بودیم.

 

شهاب زاده ادامه داد: هر قدر مشارکت مردم را به همراه داشته باشید مطمئناً خروجی خوبی از آن حاصل خواهد شد.

 

وی بیان اینکه این شهرستان بیش از ۴۰۰ روستا دارد که تنها ۳۰ روستا در حال حاضر سبز هستند آن را آمار خوبی ندانست و گفت: در کنار جمع آوری زباله خشک در روستاها باید تمامی روستاها را به سمت روستای سبز سوق دهیم و می‌طلبد هم مردم و هم مسئولان نقش آفرینی خوبی در این زمینه داشته باشند.

 

خانه‌های محیط زیست سبب افزایش مشارکت مردم در حفظ محیط زیست می‌شود

 

در ادامه مراسم رحمان پورحسین رئیس اداره محیط زیست رودسر گفت: با ایجاد خانه‌های محیط زیست، موجب افزایش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش خانه‌های محیط زیست برای تحقق اهداف محیط زیستی، افزود: با ایجاد خانه‌های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی با ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه فراهم می‌شود.

 

وی با بیان به اینکه محیط زیست هر محله باید از طریق مردم مراقبت شود، افزود زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را در این خصوص داشته باشند می‌توانند همراه با دستگاه‌ها و نهادهای متولی بسیار تأثیرگذار عمل کنند.

 

گفتنی است؛ این دومین خانه محیط زیست بعد از شهرستان رودبار در گیلان است که افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار