کد خبر : 74210
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

بازخوانی یک حضور؛

حماسه گیلانی ها ۱۲ ساله شد/ دیداری دلنشین با رهبر معظم انقلاب

حماسه گیلانی ها ۱۲ ساله شد/ دیداری دلنشین با رهبر معظم انقلاب

گیلانی ها ۸ دی سال ۸۸ با درک شرایط حساس کشور با حضوری پرشور، انزجار خود را از اقدامات فتنه گران اعلام کرده و بر حمایت همیشگی از رهبری و انقلاب مُهر تایید زدند.

به گزارش گیلانستان، امروز ۱۲ سال از حضور پر شور و با بصیرت مردم گیلان برای پیچیدن طومار فتنه می‌گذرد. صبح روز سه شنبه بود همانند همه روزها و ایام خاص سال میدان شهدای ذهاب رشت شاهد حضور پرشور اقشار مختلف از زن و مرد تا پیر و جوان گیلانی بود.

روزی که که گیل زنان و گیل مردان همانند اسطوره مثال زدنی خود در مبارزه با استبداد و استعمار «میرزا کوچک جنگلی» با بصیرت و زمان شناسی درست یک روز زودتر از همه کشور وارد میدان شده و با حضور در میدان شهدای ذهاب با مشت‌های گره کرده خشم و انزجار خود را از اقدام فتنه گران و سران فتنه و توهین به ساحت مقدس امام حسین (ع) اعلام کردند.

حضوری حماسی که امروز به نماد بصیرت، دشمن شناسی و ولایتمداری مردم این خطه شهید پرور تبدیل شده است. در این روز مردم گیلان با فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای» حرکت مذبوحانه عده‌ای فریب خورده را محکوم کردند.

حماسه گیلانی ها ۱۲ ساله شد/ دیداری دلنشین با رهبر معظم انقلاب

تا پای جان در میدان حضور داریم

احمد امیری یکی از جوانان رشتی که در ۸ دی ماه ۸۸ در آن حماسه حضور داشت با اشاره به اینکه روزهای سختی بر انقلاب، رهبری و مردم ایران گذشت، اظهار کرد: عده‌ای که در طول سال‌های بعد از انقلاب نقاب بر چهره داشتند در آن ایام ذات واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه مردم در طول آن چند ماه منتظر بودند تا خواص خط خود را از فتنه گران جدا کنند، افزود: بعد از حادثه تلخ روز عاشورا و هتک حرمت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و عزاداران حسینی مردم دیگر نتوانستند تحمل کنند.

امیری با اشاره به اینکه گیلانی‌ها در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب نشان داده اند که همیشه در صحنه‌های حساس حضور دارند، گفت: ۸ دی سال ۸۸ نیز مردم گیلان بعد از اتفاقات روز عاشورا با زمان شناسی به این نتیجه رسیدند که امروز انقلاب، نظام و رهبری به حضور آنها در صحنه نیاز دارد.

وی به توصیف صبح روز ۸ دی ماه پرداخت و افزود: جمعیت زیادی در میدان شهدای ذهاب حضور داشتند و با شعارهای خود اعلام انزجار کردند.

امیری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در این روز حضور جوانان بود، اضافه کرد: جوانان با سر بند «یا حسین (ع)» آمده بودند و از رهبر انقلاب اِذن حضور در میدان را می‌خواستند.

وی با بیان اینکه امروز نیز دشمن منتظر فرصتی برای آسیب به انقلاب و نظام اسلامی است، تأکید کرد: دشمن بداند تا زمانی که جوانانمان در میدان حضور دارند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امیری با اشاره به نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایران هزاران حاج قاسم دارد و در صورت اشتباه دشمن برای تجاوز به این آب و خاک همه این حاج قاسم‌ها برای این انقلاب، نظام و رهبری جان خود را می‌دهند.

و اما دلنشین ترین اتفاق بعد از حضور حماسی مردم در ۸ دی ۸۸، دیدار با رهبر معظم انقلاب در ۸ دی ماه سال ۸۹ بود. صبح روز هفتم دی ماه این سال شور و حال عجیبی در میان جمعی از مردم گیلان که عازم دیدار با رهبری بودند وجود داشت. شوق دیدار به حدی بود که وقتی با برخی از افراد حاضر در این دیدار صحبت می‌شود هنوز اشک شوق می‌ریزند.

حماسه گیلانی ها ۱۲ ساله شد/ دیداری دلنشین با رهبر معظم انقلاب

حضور همیشگی در صحنه‌های حساس

زهرا یکی از کسانی است که در آن سال توفیق دیدار رهبری نصیبش شد و در آن روز خاطره انگیز حضور داشت. با اشاره به اینکه وقتی که زمان سفر و دیدار رهبری مشخص شد حال عجیبی داشتم، اظهار کرد: از صبح زود که قرار بود به سمت تهران حرکت کنیم حال و هوای همه دیدنی بود.

زهرا در ادامه با اشاره به اینکه حاضران با شعار، حمایت و پشتیبانی همیشگی خود از رهبری را اعلام کردند، افزود: همه با همخوانی شعری عنوان کردند تا پای جان پای رهبری ایستاده اند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار