کد خبر : 58356
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

حمایت از تولیدکنندگان داخلی/ مجلس به نرخ سود بانکی ورود می کند

حمایت از تولیدکنندگان داخلی/ مجلس به نرخ سود بانکی ورود می کند

گودرزوند چگینی با اشاره به زمزمه هایی در خصوص افزایش نرخ سود بانکی گفت: مجلس حمایت از تولید داخلی و زمینه‌سازی برای حمایت از این بخش را در دستور کار خود دارد و قطعاً اگر نرخ سود بانکی افزایش یابد به موضوع ورود می‌کند.

به گزارش گیلانستان، «مهرداد گودرزوند چگینی»، قضیه افزایش نرخ سود بانکی را که اخیراً زمزمه‌هایی در مورد آن به گوش می‌رسد مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: افزایش نرخ سود بانکی در مسیر تولید اختلال ایجاد می‌کند و در صورت اتخاذ چنین تصمیماتی مجلس بدون شک به موضوع آن ورود می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را متذکر شد و عنوان کرد: بسترسازی برای تحقق این شعار راهبردی در کشور امری است که باید با مشارکت تمام دستگاه‌ها و با همکاری قوای سه‌گانه از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی به ثمر برسد.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه قضیه افزایش نرخ سود بانکی در مجلس تاکنون مورد بحث قرار نگرفته است تصریح کرد: بدون شک اگر این اتفاق رخ دهد موانع زیادی در مسیر تولید ایجاد می‌شود. از طرفی بالا رفتن سودهای بانکی یکی از مشکلات و موانع بزرگی است که هم‌اینک در کشور با آن مواجه هستیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس با تأکید بر اینکه نرخ‌های تعیین شده و سودهای بانکی کمکی به بخش تولید کشور نمی‌کند تصریح کرد: قاعدتاً برنامه دولت و سیاست بانک مرکزی باید بر متناسب‌سازی سودهای تسهیلات بانکی  متمرکز شود تا سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید گرایش پیدا کند.  

وی آگاه بودن دولت به این امر و اهمیت بسیار بالای گرایش سرمایه‌ها به سمت بخش تولید داخلی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: به نظر نمی‌رسد که اتفاقاتی نظیر افزایش نرخ سود بانکی رخ بدهد زیرا تجربه نشان داده اگر چنین برنامه‌هایی در کشور اجرایی شود تبعاتی را برای خود دولت به همراه دارد.

گودرزوند چگینی قضیه جذب سرمایه توسط دولت و بانک مرکزی آن هم در یک دوره کوتاه مدت را دور از ذهن ندانست و تصریح کرد: بدون شک این جذب سرمایه باید به سمت تولید رود، آن موقع سبب می‌شود فاصله بین سودی که باید توسط دولت پرداخت شود و یارانه‌ای که باید به بخش تولید اختصاص پیدا کند بیشتر شود که در نهایت موجبات متضرر شدن خود دولت فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این پرسش که در صورت افزایش نرخ سود بانکی واکنش مجلس در این مورد چگونه خواهد بود اظهار داشت: مجلس حمایت از تولید داخلی و زمینه‌سازی برای حمایت از این بخش را در دستور کار خود دارد و قطعاً اگر چنین اتفاقی رخ دهد به موضوع ورود می‌کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس جهش تولید را به ‌معنای استفاده حداکثری از تمامی فرصت‌ها و توانمندی‌های موجود در داخل کشور تلقی کرد و بیان داشت: باید اعتبارات مربوط به بخش تولید به‌گونه‌ای هزینه شود که بتواند به نیازهای کشور پاسخ دهد و تحقق این امر هم نیازمند تقویت نظارت‌ها و حمایت از قوانین مربوطه است‌.

وی ضرورت پشتیبانی از بخش تولید را در شرایطی که با وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان مواجه هستیم خواستار شد و عنوان کرد: در این میان شیوع ویروس کرونا نیز اختلالاتی در بحث تولید به وجود آورده است از طرفی می‌توانیم با اجرای یکسری از برنامه‌ها با مشکل کمبود بودجه و اعتبارات مقابله کنیم.

گودرزوند چگینی طرح کمک به اقشار آسیب‌پذیر که در مجلس به تصویب رسید را هم از تمهیدات اتخاذ شده برای کمک به مردم و مهار قیمت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای مصوبات است از طرفی دولت در این چند ماه تلاش کرده که بتواند کنترل و نظارت‌ها را تا جای ممکن انجام دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار