کد خبر : 84201
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

استاندار گیلان:

خریدار تولیدات علمی و پژوهشی دانشجویان هستیم

خریدار تولیدات علمی و پژوهشی دانشجویان هستیم

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از تولیدات علمی و پژوهشی دانشجویان استقبال می کنیم، گفت: پژوهش های در راستای توسعه استان گیلان انجام شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در سالن اجتماعات پیام نور رشت، اظهار کرد: آینده متعلق به دانشجویان است افرادی که برای اعتلای نظام اسلامی و توسعه کشور دغدغه مند هستند.

 

وی با اشاره به اثرگذاری دانشجویان در عرصه‌های مختلف، افزود: دانشجویان در دوران کرونا در کنار پرداختن به کارهای پژوهشی و علمی، اقدامات جهادی انجام دادند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مسیر توسعه کشور با علم و فناوری هموار می‌شود، گفت: کشور با پشتوانه علمی و پژوهشی در ریل موفقیت و توسعه قرار می‌گیرد.

 

عباسی با ارائه آماری از پیشرفت‌های ایران اسلامی بعد از انقلاب، بیان کرد: ایران سریع‌ترین رشد علمی را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی تولید علم ۱۳۰ برابر شده است، افزود: قبل از انقلاب فعالیت علمی و پژوهشی در کشور بسیار کمرنگ و بی رنگ بود.

 

ایران در تولید علم در بخش برترین‌های دنیا است

 

استاندار گیلان با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی ایران اسلامی، اضافه کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی در بخش علوم پایه پیشرفت ۲۵۰ برابری داشته و در سایر بخش‌ها هم این تفاوت پیشرفت نسبت به قبل از انقلاب چشم گیر است.

 

عباسی با بیان اینکه ایران اسلامی در بخش تولید علم در بخش‌های مختلف جز برترین‌های دنیا است، گفت: میزان باسوادی ایران اسلامی به ۹۶ درصد رسیده و این میزان نسبت به قبل از انقلاب زیر ۵۰ درصد بود.

 

وی با اشاره به موفقیت‌های چشم گیر ایران اسلامی در ابعاد مختلف، افزود: داده‌های آماری نشان می‌دهد که پایه و اساس موفقیت کشور حول محور علم و دانش می چرخد و به این مهم در ایران اسلامی توجه شده است.

 

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری تعریف شده است و در این چارچوب حرکت می‌کند و این مهم در گیلان هم به جد دنبال می‌شود.

 

عباسی با اشاره به ضعف‌های رسانه‌ای و پوشش عملکردی دولت در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: ضعف عدم اطلاع رسانی درست و به موقع عملکرد دولت در بخش‌های مختلف به چشم می‌خورد.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌های دولت به مردم گفته شود، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان عملکردشان را به مردم ارائه ندادند و این ضعف بزرگ است.

 

تداوم چالش‌های رشت در سایه درگیری‌های شهرداری و شورای شهر

 

استاندار گیلان با اشاره به کش و قوس‌های شهرداری و شورای شهر رشت، این مسئله را موجب دامن زدن چالش‌های شهری دانست و بیان کرد: متولی اصلی پسماند شهرداری و شورای اسلامی است و برخی فراز و نشیب‌های مدیریت شهری به مشکلات سروان دامن زده است.

 

عباسی ادامه داد: بی ثباتی و کش و قوس‌های مدیریت شهری رشت سبب شده تا بسیاری از کارها و امورات شهروندان ابتر بماند.

 

وی با اشاره به اقدامات مؤثر در راستای ساماندهی پسماند سراوان، افزود: تفاهم نامه و قراردادهای خوبی بر ساماندهی زباله سراوان منعقد شده است.

 

استاندار گیلان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و بازدید از رودخانه‌های آلوده گوهررود و زرجوب، اضافه کرد: رئیس جمهور از نزدیک آلودگی رودخانه‌های رشت را مشاهده کردند و تأسف خوردند.

 

عباسی با بیان اینکه محل لندفیل سراوان هم بهسازی می‌شود، گفت: با تعریف دستگاه تصفیه آب، شیرابه زباله سراوان به آب کشاورزی تبدیل می‌شود.

 

بسته شدن منشأ آلودگی زرجوب و گوهر رود

 

وی با بیان اینکه به تالاب و رودخانه‌های آلوده گیلان نفسی دوباره داده می‌شود، افزود: منشأ ورودی آلودگی‌ها و فاضلاب‌ها به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و تالاب انزلی بسته شد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای از مظلومیت مردم ایران اسلامی است، گفت: سبک زندگی اسلامی و انقلابی باید لایه‌های مختلف ترویج و نهادینه شود.

 

عباسی با تاکید بر اینکه باید با اساتیدی که توجهی به مبانی ارزشی، فرهنگی و انقلابی اعتقاد ندارند، برخورد شود، تصریح کرد: برخی اساتید دانشگاه‌ها که در سفره انقلاب نشستند نباید با دشمنان و افرادی که دستانشان به خون جوانان آلوده است هم صدا شوند.

 

وی با اشاره به حضور ۵۲ میلیون مسافر در شش ماه نخست سال به گیلان، افزود: شاخص‌های برخورداری، امکانات و اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی تخصیص داده می‌شود و برای حضور میلیون‌ها مسافر به گیلان هیچ اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت تلاش کرد اقتصاد رایانه‌ای را به اقتصاد مردمی تبدیل کند، گفت: سال‌ها بود که اقتصاد کشور بر پایه رایانه و ارز ترجیحی می‌چرخید و کشور را با چالش جدی مواجه کرده بود.

 

عباسی با بیان اینکه مردم شهد شیرین عملکرد جهادی دولت را خواهند چشیدند، اضافه کرد: اقدام جهادی دولت در راستای جراحی اقتصادی کار ارزشمندی است که در بلند مدت جواب می‌دهد.

 

مسئولان باید پاسخگوی عملکردشان باشند

 

وی با تاکید بر پاسخگویی مدیران نسبت به عملکردشان و مطالبه مردم، افزود: به عنوان گیلانی باید نسبت به عملکردم پاسخ دهم و نسبت به این استان دغدغه دارم و این رویه هم باید در بیت مدیران لحاظ شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی مسائل با مدیریت حل شدنی است و نیاز به اعتبار ندارد، گفت: مدیران لیبرالی هیچ جایگاهی در دولت سیزدهم ندارند و تلاش شده از نیروهای انقلابی در گیلان استفاده شود.

 

عباسی با اشاره به چالش‌های آب کشاورزی در فصل زراعی، بیان کرد: مشکلات آب کشاورزی را با تشکیل قرارگاه جهادی آب حل و فصل شد.

 

وی با اشاره به توفیقات ارزشمند در بخش مدیریت برق در کشور و استان، افزود: در بخش برق مدیریت خوبی صورت گرفت و خاموش‌ها را داستاندار گیلان با بیان در بخش ترانزیت کالا در گیلان ظرفیت ارزشمندی وجود دارد، گفت: با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون یورو از طریق تهاتر نفت در بخش اجرای پروژه ریلی رشت به آستارا تحول شگرفی در این بخش صورت خواهد گرفت.

 

پژوهش‌های دانشگیاهیان به سمت توسعه گیلان سوق داده شود

 

عباسی با بیان اینکه خریدار تولیدات علمی و پژوهشی دانشجویان هستیم، اضافه کرد: دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاهیان و نخبگان آموزشی به سمت توسعه استان سوق داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه پویایی، طراوت و نشاط خاصی در دانشگاه‌های گیلان حاکم است، افزود: پاسخ گوی مطالبه گری دانشجویان هستم و دستگاه‌های خدمات رسان هم باید این رویکرد را ادامه دهند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش فرهنگی و رسانه‌ای غفلت صورت گرفته است، گفت: به دانشجومحوری اعتقاد داریم و این مهم در بخش‌های مختلف می‌تواند گره گشا باشد.

 

عباسی ادامه داد: تربیت نیروهای مهارتی و فنی در فضای دانشگاهی و آموزشی گیلان برای تأمین اشتغال و کسب و کار فنی ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه اعتراض و مطالبه گری حق مردم است، افزود: اغتشاشات و سنگ پراکنی به خودروهای عبوری و مردم هیچ سنخیتی با مطالبه گری و اعتراض ندارد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم صداقت در گفتار دارد، گفت: تلاش می‌کنیم به تعهدات و وعده‌های خود پایبند باشیم.

 

عباسی با تاکید بر بسترسازی تأمین مسکن روستایی، بیان کرد: برای ساخت مسکن فرزندان کشاورزان و روستاییان سخت گیری نشود اما به غیربومی‌ها اجازه ویلاسازی و تغییر سیستم و سیمای روستایی ندهید.

 

وی ادامه داد: در بخش تأمین مسکن در گیلان مشکل داشتیم که با اقدامات صورت گرفته این مسئله قابل حل است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران وابسته به میز و مسند نباشند، تصریح کرد: حضور مسئولان در بین مردم و شنیدن صحبت‌ها و درد و دل‌هایشان موجب آرامش و امیدواری در جامعه می‌شود.

 

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردمی است، گفت: پشتوانه مردمی، انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته است و تا زمانی که مردم پای انقلاب هستند هیچ گزندی به آن نمی‌رسد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار