کد خبر : 91678
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۵۲

حاجی بابایی در رشت:  

خصوصی سازی راه نجات اقتصاد کشور است/ هر ضربه‌ای که خورده‌ایم، از بی‌توجهی به آموزش و پرورش بوده است  

خصوصی سازی راه نجات اقتصاد کشور است/ هر ضربه‌ای که خورده‌ایم، از بی‌توجهی به آموزش و پرورش بوده است   

.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا حاجی بابایی در ششمین پاسداشت زحمات مدیران ادارات آموزش و پرورش استان گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که غروب چهارشنبه در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش رشت برگزار شد، اظهار کرد: نشست با فرهنگیان یکی از با ارزش‌ترین و پرمحتواترین جلسات است.

 

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جامعه، افزود: فرهنگیان و معلمین زیربنای توسعه و پیشرفت یک کشور تلقی می‌شوند و باید مورد توجه قرار گیرند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، آموزش و پرورش را نهاد اثرگذار و مهم یک جامعه برشمرد و بیان کرد: توجه به آموزش و پرورش در ابعاد مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه انسان سازی در جامعه با آموزش و پرورش امکان پذیر است، گفت: هر ضربه ای که تا امروز خورده ایم، از بی توجهی به آموزش و پرورش بوده است.

 

وی با تاکید بر تقویت بنیه‌های آموزش و پرورش بخش‌های مختلف، افزود: وزیر آموزش و پرورش باید حداقل در حد معاول اول رئیس جمهور باشد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش، بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۹ وزیر و سرپرست آموزش و پرورش تغییر کرده است که این فعل و انفعالات به بطن آموزش ضربه می‌زند.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه وجود شفافیت در لایه‌های مختلف مدیریتی نیاز ضروری است، گفت: ایجاد شفافیت و عمل و گفتار صادقانه منجر اعتماد عمومی و در نتیجه همراهی مردم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وقت آزمون و خطا در کشور گذشته است، افزود: باید در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان هوشمندانه عمل کرد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اقتصاد باید از ید دولت خارج شده و به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: خصوصی سازی تنها راه نجات اقتصاد کشور است و اقتصاد باید به مردم واگذار شود.

 

حاجی بابایی با تاکید بر واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی، اضافه کرد: واگذاری صنایع و فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی به بخش خصوصی موجب شکوفایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت و نوسانات ارزی نمایشی است، افزود: افزایش قیمت ارز بازی‌های سیاسی برای ضربه زدن به دولت و نظام است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشکلات اقتصادی سیاسی و فرهنگی کشور را از طریق آموزش و پرورش قابل حل دانست و گفت: بزرگترین خطای استراتژیک ما در آموزش و پرورش خصوصی سازی بود، این اشتباه است که در بحث آموزش و پرورش به مردم رو آورده‌ایم ولی در اقتصاد خیر.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار