کد خبر : 73774
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400- 26: 7

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان در دانشگاه گیلان راه اندازی شد

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان در دانشگاه گیلان راه اندازی شد

.

به گزارش گیلانستان، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و با حضور سرپرست دانشگاه گیلان، مدیر حوزه ­های علمیه گیلان و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان، دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان در دانشگاه گیلان راه اندازی شد.
در این نشست دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به حاضران و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت. دکتر نجفی در ادامه جدا شدن علوم حوزوی از علوم دانشگاهی را منجر به ایجاد کاستی هایی در هر دو نهاد دانست و ابراز امیدواری کرد امضای این اساسنامه گامی به سوی وحدت و تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه باشد.
سرپرست دانشگاه گیلان در پایان گفت: سعی کنیم دانشجویان ابتدا درک درستی از مبانی اسلام داشته باشند و پس از آن سراغ علم بیایند.
حجت الاسلام قاسم علی پور مدیر حوزه های علمیه گیلان در این مراسم، امضای این اساسنامه را قدمی برای اعتلای جامعه گیلان دانست و از اینکه فرصتی فراهم شد تا در خصوص تعالی دو نهاد حوزه و دانشگاه گفتگو شود و راهکارهای تعامل بیشتر دو نهاد بررسی شود، تشکر کرد. مدیر حوزه های علمیه گیلان ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه بتوانیم از ظرفیت بالای دو نهاد به نحو احسن استفاده کنیم.
حجت الاسلام علی محمد عباسی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت یاد شهید مفتح به عنوان پیوند دهنده دو نهاد حوزه و دانشگاه، ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از دغدغه هایی دانست که با امضای این اساسنامه برطرف شده است. حجت الاسلام عباسی ارتباط حوزه و دانشگاه را مربوط به سالها پیش از انقلاب اسلامی دانست و خواستار تلاش و همدلی بیشتر برای تأثیر حوزه و دانشگاه در اعتلای ایران اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی شد.
شایان ذکر است تحقق وحدت در هدف میان حوزه و دانشگاه، همگرایی بیشتر حوزه و دانشگاه، تلاش برای ایجاد راهبرد واحد در پژوهش های علمی حوزه و دانشگاه، گسترش تعامل علمی پژوهشی بین حوزه و دانشگاه، شناسایی مسائل و موضوعات اولویت دار در قلمرو علوم انسانی و اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های علمی حوزه و دانشگاههای استان برای یکدیگر، شناسایی، ترغیب و تشویق پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی حوزه و دانشگاه و گفتمان سازی مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از جمله اهداف راه اندازی این دبیرخانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار