کد خبر : 78709
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401- 29: 22

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

دخالت در انتصابات جایگاه نمایندگان را تضعیف می‌کند و کار درستی نیست

دخالت در انتصابات جایگاه نمایندگان را تضعیف می‌کند و کار درستی نیست

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت در انتصابات جایگاه نماینده را تضعیف می‌کند و هزینه‌های زیادی برای مجلس دارد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان بر این نکته تاکید داشتند که نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی دخالت نداشته باشند و آن را به صلاح نمایندگان ندانستند، گفت: انتصاب مدیران اجرایی در محدوده اختیارات قوه مجریه است و دخالت نمایندگان در این انتصابات ضمن اینکه کار درستی نیست، جایگاه نماینده را نیز تضعیف می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران اجرایی هزینه‌های سنگینی را برای مجلس به دنبال دارد، زیرا ضعف در عملکرد مسئولی که با تحمیل و فشار نماینده منصوب شده است به پای مجلس نوشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته رهبر معظم انقلاب در این دیدار به این موضوع نیز اشاره داشتند که مدیران اجرایی در انتصاب نیروهای خود و مدیران در مناطق مختلف از نمایندگان مشورت بگیرند چرا که نمایندگان حوزه‌های انتخابیه خود را به خوبی می‌شناسند.

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد: دخالت در انتصاب مدیران و دادن مشورت به مقامات اجرایی برای انتصاب افراد به سمت‌های مختلف دو موضوع متفاوت هستند و لذا نمایندگان نباید گزینه‌ای را برای سمت خاصی به مقامات اجرایی تحمیل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار