کد خبر : 52879
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399- 54: 22

امام جمعه خمام:

در برخورد با متخلفین سرمایه‌دار و غیرسرمایه‌دار نباید تبعیض صورت گیرد/ انتقاد از راهداری شهرستان رشت

در برخورد با متخلفین سرمایه‌دار و غیرسرمایه‌دار نباید تبعیض صورت گیرد/ انتقاد از راهداری شهرستان رشت

امام جمعه بخش خمام گفت: اینکه در برخورد با متخلف تبعیض صورت پذیرد و بین متخلفین سرمایه‌دار و غیرسرمایه‌دار فرق گذاشته شود، ظلم آشکار است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، مشروح خطبه دوم نماز جمعه بخش خمام توسط حجت الاسلام والمسلمین حامد اسدالله زاده به شرح زیر می‌باشد:

سال ۲۰۱۶ در حالی‌که خانم هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز بود و همه دنیا پیروزی مجدد دموکرات‌ها را انتظار می‌کشیدند، دونالد ترامپ شگفتی‌ساز شده و در انتخابات آمریکا پیروز شد. این پیروزی عکس‌العمل‌های زیادی را در آمریکا و اروپا و جهان در پی داشت. در ایران نیز مانند آب سردی بود که بر گرمای آرزوی غربگرایان ریخته شد. ترامپ یک شخصیت عجیب و غریب بود که به حسب ظاهر جهان نمی‌دانست با او چه کند! همان ایام مجله مشهور”تایم” او را این چنین معرفی کرد: ” ترامپ، رئیس جمهور ایالات متفرقه آمریکا”. ترامپ در واکنش به این تیتر جنجالی گفت: من آن‌ها را متفرق نکردم، آنها اکنون متفرق هستند. شکاف بسیاری در کشور وجود دارد. ما می‌خواهیم وحدت را دوباره به کشور برگردانیم.
اما آیا شاهد ایالات متفرقه آمریکا خواهیم بود؟ اینکه جهان روزی شاهد افول ابرقدرتی و تجزیه آمریکا خواهد شد، تردیدی وجود ندارد؛ ولی با اتفاقات و اعتراضات اخیر امریکا، نمی¬توان دچار زودقضاوتی شد. در این که این اتفاقات به ضعف آمریکا و تسریع در افول او منتهی می‌شود شک نداریم اما برخی شواهد حاکی ازآن است که ترامپ و حزب جمهوری‌خواه و حامیان صهیونیستی او در امپراطوری رسانه‌ای‌شان با برجسته‌سازی موضوع جدایی‌طلبی و استقلال تلاش دارند با تحریک عواطف مردم و ملی‌گرایان و آن‌دسته از مردم که مخالف هستند را تحریک کرده و برای انتخابات آینده خود، از این شرایط و تهدیدها فرصت بسازند. ضمنا توجیهی نیز برای سرکوب جدی‌تر و خشن‌تر اعتراضات دست و پا کنند.
هفته اول تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است و فرصت خوبی است تا هم مطالبات رهبری عظیم الشأن از دستگاه قضائی بازخوانی شود و هم از زحمات و تلاش¬های دستگاه قضائی و رئیس انقلابی آن، آیت الله رئیسی تشکر و قدردانی شود.
شروع اصلاحات و سالم سازی از درون، نشانه عزم جدی قوه قضائیه بر اجرای مسئولیت¬هاست. اقداماتی مانند « ورود جدی برای رونق و جهش تولید و دفاع ازحقوق عامه »، « ابلاغ قانون جرم سیاسی و اتهامات مرتبط »، « شفاف‌سازی حساب‌های معین قوه قضائیه »، « محاکمه اکبر طبری؛ مفسد اقتصادی از درون قوه قضاییه»، « مسئولیت سنگین قوه قضاییه در تقویت اعتماد عمومی» از اقدامات مهم و خوب قوه قضائیه در همین دوران کوتاه مسئولیت آیت الله رئیسی است.
بنده نیز به سهم خودم از تلاش¬های دستگاه قضا تقدیر و تشکر دارم و هفته قوه قضائیه را خدمت همه قضات و مسئولیت دستگاه قضائی و مخصوصا قضات و مسئولین دادگستری خمام تبریک عرض می¬کنم و امیدواریم سبک و سیره همه آن¬ها، همانند سبک و سیره اسطوره و الگوی دستگاه قضائی مرحوم آیت الله شهید بهشتی ره علیه باشد.
یکی از وظایفی را که شرع و قانون برای دستگاه¬های اجرایی ما مشخص کرده¬ است، برخورد یکسان و متناسب با متخلفین است.
در روزهای اخیر مالکین چند باب مغازه که قبلا هم توسط راهداری به جهت عدم رعایت حریم قانونی راه تخریب شده بودند، اخطار به تخریب مجدد شده¬اند.
اینکه با متخلف باید برخورد شایسته و بازدارنده صورت پذیرد، بر کسی پوشیده نیست و یکسان بودن همه در برابر قانون را همه ما می بایست گردن بگذاریم. ولی اینکه در برخورد با متخلف تبعیض صورت پذیرد و بین متخلفین سرمایه¬دار و غیرسرمایه¬دار فرق گذاشته شود، ظلم آشکار است و مردم ما شهید داده¬اند که زیر بار ظلم آشکار نروند.ن
اگر راهداری محترم واقعا عزم بر برخورد با متخلفین و اعمال قانون را دارد و می¬خواهد با تخریب مغازه¬های عده¬ای از اهالی روستایی ما – که برای امرار معاش، سرمایه زندگی شان را در آنجا سرمایه¬گزاری کرده اند- به قانون عمل نماید؛ زحمت بکشند و در مسیر حرکت¬شان از رشت به خمام، ابتدا تالارها و رستوران¬هایی را که بعضا بیش از ۷ متر در حریم قانونی راه قرار گرفته¬اند و اتفاقا کم هم نیستند و اتفاقا بعضی از آن¬ها را هم دستگاه¬های اجرایی هم زحمت افتتاحش را کشیده است، ابتدا آن¬ها را تخریب کنند تا نوبت به تخلفات غیرقانونی در روستاها برسد.
توقع ما از بخشدار محترم به عنوان نماینده عالی دولت در بخش این است که جلوی ظلم آشکار و برخورد تبعض¬آمیز دستگاه¬های اجرایی شهرستان در بخش گرفته شود. و ما مسئولیت نظارت بر حقوق مردم در دستگاه¬های اجرایی را وظیفه دولت و نمایندگان دولت در بخش و شهرستان می-دانیم.
البته همه توجه کنند که مطالبه¬گری از مسئولین و مدیران به معنای عدم اعتماد به آن¬ها نیست. این سیره رهبر معظم انقلاب و میراث امام راحل ماست که در نظام اسلامی، در عین اعتماد به یکدیگر، نسبت به یکدیگر نقد درون خانوادگی و مطالبه داشته باشیم. لذا این مطالبه ما از راهداری شهرستان رشت، یک نقد درون خانوادگی است و نباید موجب خوشحالی خناسان و بدخواهان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار