کد خبر : 56610
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

دل نگرانی والدین با انتشار خبر ابتلای دانش آموزان به کرونا

دل نگرانی والدین با انتشار خبر ابتلای دانش آموزان به کرونا

به گزارش گیلانستان، هفت ماهی است که ویروس تاجدار مهمان ناخوانده مردم ایران است ویروسی که با همه خطرناکی خود راهکاری سهل و آسان برای پیشگیری از ابتلاء و انتقال دارد اما به شرطی که همگان در این زمینه همکاری کنند. در روزهای ابتدایی وجود ترس و هراس از ابتلاء به این بیماری سبب شده

به گزارش گیلانستان، هفت ماهی است که ویروس تاجدار مهمان ناخوانده مردم ایران است ویروسی که با همه خطرناکی خود راهکاری سهل و آسان برای پیشگیری از ابتلاء و انتقال دارد اما به شرطی که همگان در این زمینه همکاری کنند. در روزهای ابتدایی وجود ترس و هراس از ابتلاء به این بیماری سبب شده بود که اکثریت مردم دستور العمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان را رعایت کنند کنترل ویروس در اکثر مناطق کشور روند خوبی داشت و همگان امید داشتند که بزودی شاهد مهار این ویروس در ایران باشند.

اما بعد از بازگشایی و آغاز فعالیت کسب و کارها و همچنین برداشتن محدودیت سفرهای بین استانی شاهد بودیم که مردم بی خیال از وجود خطر ابتلاء به کرونا بار سفر بسته و به شهرها و استان‌های دیگر سفر می‌کردند و همین عدم توجه به هشدارهای داده شده از سوی مسئولان سبب شد تا روند باثبات و کاهشی ابتلاء و فوتی‌های کرونایی دوباره افزایش یابد.

اما بازگشایی پیش از موعد مدارس با وجود همه اما و اگرها باعث دل نگرانی والدین از حضور دانش آموزان در کلاس‌های شده است. البته در این میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش به والدین اطمینان خاطر داده‌اند که همه نکات و دستور العمل های بهداشتی در سطح مدارس اجرایی شده و برای اجرای آن نیز نظارت کامل و دقیق می‌شود.

دادن این اطمینان خاطرها هم سبب نشد تا دل نگرانی والدین کاهش یابد بلکه با انتشار خبر در استان لرستان به نقل از صدا و سیمای و انعکاس سخنان سرپرست فرمانداری شهرستان سلسله درباره ابتلای ۳۹ دانش آموزان به ویروس کرونا و یا حتی انتشار مطلبی درباره ابتلاء چند معلم، ناظم و دانش آموز در یکی از مدارس شاهد استان تهران هر چند که از سوی منبعی معتبر تأیید نشده اما دوباره نگرانی‌ها را افزایش داده و والدین به این فکر می‌کنند که آیا بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان هر چند به صورت اختیاری و یا با جمعیت اندک در چنین شرایطی درست بوده یا نه؟

حفظ سلامت در کنار انجام فعالیت

روز گذشته ارسلان زارع استاندار گیلان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با نظارت گروه‌های بازرسی بیش از هزار مدرسه مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را هدف اصلی مسئولین دانست و تصریح کرد: مدیران جهت رعایت اصول بهداشتی در مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نظارت بیشتری داشته باشند.

ترجیح می‌دهم فرزندم را به مدرسه نبرم

فاطمه مولایی والدین یکی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی در رشت است که در این باره گفت: متأسفانه چون فرزند من گوشی و یا تبلت اندروید ندارید باید برای دریافت آموزش به مدرسه برود که این موضوع سبب نگرانی من است.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته هر روز فرزندم را به مدرسه می برم و دو ساعتی در مدرسه منتظر می‌ماند تا کلاسش تمام شود، افزود: اکثر دانش آموزانی که در مدارس حضور دارند از ماسک استفاده نمی‌کنند و قطعاً اگر یکی از آنها به این بیماری مبتلا باشد بقیه نیز گرفتار خواهند شد.

مولایی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید راهکار دیگر برای آغاز سال تحصیلی اتخاذ کنند، گفت: حضور در مدارس هر چند هم اختیاری باشد زمینه را برای ابتلاء دانش آموزان به ویروس کرونا افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر شرایط به این صورت ادامه دار باشد ترجیح می‌دهم فرزندم را دیگر به مدرسه نیاورم، تصریح کرد: سلامتی پسرم مهم‌تر از تحصیل است.

مولایی همچنین به بهره گیری از شبکه شاد و آموزش‌های از طریق تلویزیون نیز اشاره کرد و افزود: پسر باید تا زمانی که پدرش از محل کار به خانه بر می‌گردد منتظر باشد تا بتواند از طریق تلفن همراه او وارد شبکه شاد شده و درس‌هایی که معلمش می‌دهد دریافت کند. بارها شنیده‌ایم که آموزش و پرورش قول داده تا برای این دانش آموزان اقدامی انجام دهد اما تاکنون حرکتی ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی و افزایش چند برابری قیمت موبایل و تبلت ما هم با یک حقوقی جزئی کارمندی که باید با آن کرایه خانه هم بدهیم نمی‌توانیم برای پسرمان یک گوشی و یا تبلت اندروید بخریم.

بازدید از بیش از ۸۰۰ مدرسه در گیلان / ‏‬ تذکرات لازم داده شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این زمینه  با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری کرونا در استان در وضعیت ثابت قرار دارد، اظهار کرد: طی روزهای گذشته افزایش زیادی در آمار ابتلاها و یا بسترها نداشته‌ایم.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، ادامه داد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و عدم ترددهای غیر ضرور باید از سوی شهروندان رعایت شود.

وی با بیان اینکه این سه مورد تنها راهکار ابتلاء و انتقال ویروس کرونا و قطع چرخه انتقال آن است، تصریح کرد: مسافرانی که به رغم هشدارها به استان گیلان سفر می‌کنند نیز باید همه دستور العمل های بهداشتی را رعایت کرده و از تماس نزدیک و فیزیکی با دیگران جدا خودداری کنند.

حیدر زداه به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش هماهنگی با علوم پزشکی دارد طی یک هفته گذشته بیش از ۸۰۰ مدرسه گیلان بازدید و بررسی شده و مواردی تذکر داده شده که در حال اصلاح آن هستند.

وی به عدم دستور العمل های بهداشتی از سوی برخی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: البته تعداد این مدارس انگشت شمار هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار