کد خبر : 22700
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1396- 06: 2

دهه فجر امسال ۲۶۴ پروژه در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد

دهه فجر امسال ۲۶۴ پروژه در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار رشت گفت: دهه فجر امسال ۲۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان رشت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان، سید محمد احمدی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و تشریح برنامه‌های دهه فجر در رشت اظهار داشت: دهه فجر امسال ۲۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان رشت به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار رشت با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها هزار و ۹۲۷ فرصت شغلی ایجاد می‌شود افزود: این تعداد پروژه افتتاحی ۵۶۱ فرصت شغلی به‌صورت دائمی و  تعداد هزار و ۳۶۶ نفر نیز فرصت شغلی موقت ایجاد کرده است.

احمدی در تشریح وضعیت پروژه‌های امسال بیان داشت: در دهه فجر امسال ۲۱۵ پروژه قابل افتتاح و ۷ پروژه کلنگ‌زنی داریم که ۲۲۲ پروژه در بخش دولتی و ۳۵ پروژه در بخش خصوصی افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد پروژه‌های دهه فجر امسال در بخش دولتی هستند گفت: میزان اعتبار پروژه‌های دولتی ۳۱۸ میلیارد تومان بوده و ۱۳۲ میلیارد تومان یعنی حدود ۳۲ درصد نیز در بخش خصوصی صرف شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت عنوان کرد: پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال به نسبت سال گذشته از رشد ۴۴ درصدی برخوردار هستند اما در بخش خصوصی به‌علت وجود مشکلات با کاهش پروژه‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید از تمام توان خود بهره گیرند ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های مختلف با توجه به میزان اعتباری که در اختیار است با حساسیت بیشتری عمل کنند و از تمام ظرفیتهای خود بهره‌برداری کنند.

احمدی به بحث بهره وری و اهمیت آن اشاره کرد و اظهار داشت: بهره وری از شاخص‌های بسیار مهم در رشد و توسعه است و همانگونه که در برنامه ششم نسبت به آن تاکیدات فراوانی شده مدیران نیز باید با دقت بیشتری در تحقق آن عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ایام دهه فجر امسال گفت: بخشداران تمهیدات لازم را در این ایام اتخاذ کنند و از توان اصحاب رسانه در انعکاس اخبار پروژه‌ها و برنامه‌های اجرا شده این ایام استفاده کنند.

فرماندار رشت بوم‌گردی را از ظرفیت‌های مهم استان خواند و بیان داشت: مدیران دستگاه‌ها باید با مدیریت جهادی از این ظرفیت عظیم در جهت اشتغال‌زایی و ایجاد هرچه بهتر و بیشتر فرصت‌های شغلی بهره برداری مناسب را داشته باشند.

احمدی با تاکید بر فرا رسیدن ایام فاطمیه عنوان کرد: باتوجه به اینکه امسال دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه با هم تقارن پیدا کرده‌اند شایسته است تمام دستگاه‌ها مراقبت‌های لازم را داشته باشند و نسبت به سیاه‌پوش کردن محل خدمت خود اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در نخستین روز از آغاز دهه مبارک فجر در شهرستان رشت میزبان استاندار گیلان و یکی از اعضای هیئت دولت هستیم و برنامه‌ها با دیدار از مزار شهدای رشت رسماً آغاز می‌شوند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت: میزان سهم اعتبارات شهرستان رشت ۲۲۲ میلیارد تومان بوده است که از ابتدای امسال تاکنون  ۳ هزار و ۱۱۶ نفر در دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی معرفی شده‌اند.

علی لقمانی با اشاره به طرح‌های ثبت شده در سامانه اشتغال بیان داشت: از مجموع طرح‌های به ثبت رسیده، ۴۱ طرح در سامانه اشتغال به ثبت رسیده و شامل ۳۰ طرح روستایی و ۱۱ طرح در قسمت اشتغال فراگیر بوده است.

در این جلسه مدیران بانک‌های عامل شهرستان رشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی همچون بانک مسکن، بانک رفاه، بهزیستی، کمیته امداد، صنعت و معدن و تجارت، کمیته امداد، شیلات، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر ادارات دیگر شرکت داشتند و گزارشی از نحوه عملکرد خود در جهت جذب اعتبارات تخصیص یافته و میزان اشتغال‌زایی انجام شده ارائه دادند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار