کد خبر : 46881
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

دومین روز «جام جهان پهلوان نامجو» در گیلان چگونه گذشت؟

دومین روز «جام جهان پهلوان نامجو» در گیلان چگونه گذشت؟

روز دوم مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام نامجو در حالی در رشت پیگری شد که کیانوش رستمی با ناکامی در حرکت یک ضرب شگفتی بزرگ این جام را رقم زد.

به گزارش گیلانستان روز دوم پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر یادواره جهان پهلوان محمود نامجو با برگزاری دیدارهای اوزان منفی 81 و منفی 96 کیلوگرم در سالن 6 هزار نفری شهدای رشت برگزار شد و کیانوش رستمی در نبرد با پولاد سرد ناکام شد.

مسابقات روز دوم از ساعت 16 روز دوشنبه با حضور 15 ورزشکار پیگری شد که در وزن 81 کیلوگرم 10 وزنه‌برداران از کشورهای ایران، بوسنی و هرزگوین، کامرون، بلغارستان، عراق، ارمنستان، بنگلادش و ترکیه با هم به رقابت پرداختند.

در این وزن در حرکت یک ضرب «آندرانیک کارپتیان» از کشور ارمنستان با مهار وزنه 160 کیلوگرمی به نشان طلا دست‌یافته و «الجمیل صفا» از عراق و «بیتولیا یوندر» از بلغارستان به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند و در دو ضرب نیز «صفا سلطانی» با مهار وزنه 196 کیلویی رتبه نخست را از آن خود کرد و یوندر از بلغارستان و «حسین سلطانی» از ایران دوم و سوم شدند.

در حرکت مجموع این وزن صفا با ثبت رکورد 355 کیلوگرم به نشان طلا دست یافته و یوندر بلغاری و «حسین سلطانی» از کشورمان به مدال‌های نقره و برنز رسیدند و آندرانیک کارپتیان از ارمنستان، عدول اوهاب از بنگلادش و عالم داچیچ از بوسنی به رتبه‌های چهارم تا ششم رسیدند.

در دسته 96 کیلوگرم «کیانوش رستمی» و «رضا دهدار» از ایران با 3 وزنه‌بردار از کشورهای ارمنستان، اردن و قرقیزستان به رقابت پرداختند که در پایان در کمال ناباوری کیانوش رستمی از دست‌یابی به مدال در حرکات یک ضرب و مجموع بازماند اما در دو ضرب مقام نخست را کسب کرد.

در این وزن در یک ضرب «رسول بیکف» از قرقیزستان با مهار وزنه 165 کیلوگرمی مقام نخست را از آن خود کرد و «هاکوب» از ارمنستان و «رعد» از اردن دوم و سوم شدند و رستمی با ناکامی در برابر وزنه 177 کیلویی از جدول امتیازی حذف شد.

در دو ضرب کیانوش رستمی با بالا بردن وزنه 215 کیلویی نفر نخست شد و رسول بیکف از قرقیزستان و هاکوب از ارمنستان دوم و سوم شدند و در مجموع رسول بیکف با رکورد 371 کیلوگرم طلا گرفت و هاکوب و رعد دوم و سوم شدند و امروز سه‌شنبه در روز پایانی نیز وزنه‌برداران اوزان 109 و 109+ کیلوگرم رقابت می‌کنند.

از نکات حاشیه‌ای این مسابقات باید گفت که از تمام ورزشکاران شرکت‌کننده در این جام تست دوپینگ گرفته شد تا این بازی‌ها در حد استانداردهای مورد نظر کمیته المپیک قرار داشته باشد.

در حاشیه برگزاری این مسابقات سه دوره کلاس مربیگری در دو بخش علم تمرین و آنتی دوپینگ و همچنین متدولوژی ورزشی با حضور مربیان و افراد شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها برگزار شد.

وزنه‌برداران حاضر در این دوره از رقابت‌ها در 7 وزن المپیکی شامل 61 کیلوگرم، 67، 73، 81، 96، 109 و 109+ کیلوگرم به رقابت می‌پردازند و در نهایت آنهایی که امتیار لازم را کسب کنند جواز حضور در مسابقات المپیک 2020 ژاپن را به‌دست می‌آورند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار