کد خبر : 90230
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402- 17: 18

۳۱ فروردین:

دومین سالگرد شهادت سردار “محمد علی حق بین ” در لنگرود برگزار می شود

دومین سالگرد شهادت سردار “محمد علی حق بین ” در لنگرود برگزار می شود

جلالی از برگزاری دومین سالگرد بزرگداشت سردار شهید محمد علی حق بین ( ۳۱ فروردین) در  سالن ۲۲ بهمن این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضاجلالی_ فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه هماهنگی بزرگداشت شهادت سردار محمد علی حق بین که امروز ( پنج شنبه، ۱۷ فروردین) با حضور فرزند ارشد شهید در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و قبولی طاعات و عبادات ، گفت: شهرستان لنگرود حائز ظرفیت های مختلف از حیث نیروهای انسانی از جمله نیروهای ارزشمند انقلابی است که بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید محمد علی حق بین از جمله افتخارات شهرستان لنگرود محسوب می شود.

 

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه بزرگداشت سرداران و فرماندهان شهرستانی که متعلق به جهان اسلام هستند باید به نحو شایسته ای برگزار شود، تصریح کرد: این مراسم  با این امید برگزار می شود که تجارب و ذخایر ارزشمند ایام دفاع مقدس و دفاع از حرم به آحاد جامعه و نسل های بعدی منتقل شود.

 

جلالی از برگزاری دومین سالگرد شهادت محمد علی حق بین ( ۳۱ فروردین) در  سالن ۲۲ بهمن این شهرستان خبر داد و گفت: تکلیف است که یاد و نام شهدا به نحو شایسته ای در جامعه زنده نگه داشته شود و خدمت به خانواده های معظم شهدا از افتخارات‌ماست.

 

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اهمیت مراکز دانشگاهی و مدارس در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید، افزود: برگزاری برنامه شاخص در سطح مراکز آموزش عالی شهرستان، مسابقات ورزشی با یا و نام شهید حق بین، مراسم شبی با قرآن از جمله برنامه های پیش بینی شده است که ضروری است ائمه جمعه و جماعات و مبلغین نیز در خطبه ها در خصوص فضایل و  سیره و شخصیت سردار حق بین بپردازند.

 

وی از شهرداران خواست‌که فضای شهرستان را به تصاویر و عباراتی در تعظیم شعائر و مقام و جایگاه شهدا از جمله سردار شهید محمد علی حق بین مزین کنند.

 

گفتنی است، سردار بزرگ اسلام شهید محمد علی حق بین از فرماندهان عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین  «نبل» و «الزهرا» و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که سردار حق‌بین چند سال در جبهه مقاومت تحت نظر حاج قاسم سلیمانی به مقابله با تروریست‌ها پرداخت و با مدیریت و درایتی که داشت موجب پیروزی‌های متعددی در منطقه شد که به همین دلیل در سال ۱۳۹۸ مفتخر به دریافت نشان فتح سه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار