کد خبر : 72818
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400- 18: 14

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان:

راهیابی ۶ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استانی گیلان

راهیابی ۶ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استانی گیلان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتخاب شش اثر برای حضور در مرحله پایانی جشنواره تئاتر استانی، گفت: اجرای نمایش ها از ۱۱ آذر ماه آغاز می شود.

به گزارش گیلانستان، سید امیر مصباح با اشاره به اینکه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به ایستگاه پایانی رسید، اظهار کرد: طی جلسه‌ای داوران بازبین آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره را اعلام کردند.

وی ادامه داد: بعد از پنج روز بازبینی سی دی ۱۴ اثر ارسالی به دبیرخانه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، داوران شش اثر را شایسته حضور در مرحله نهایی این جشنواره دانستند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان اضافه کرد: «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین»، «رازها و دروغ‌های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی»، «واحد ۲۲ چه خبره» به کارگردانی «رضا جوشعار»، «خلیج خوک‌ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «سیاریحون» به کارگردانی «رضا عباسی» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش‌ها در این مرحله از ۱۱ آذر ماه آغاز و تا ۱۴ آذر ماه ادامه دارد، گفت: تلاش دست اندرکاران برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان ارتقای کیفیت آثار بوده است.

مصباح در ادامه به برخی از اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی برخی از اهداف جشنواره است.

انتهای یپام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار