کد خبر : 78283
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

شهردار در سی و هشتمین جلسه علنی شورا:

راه اندازی پویش مردمی شهر پاک ، شهروند همراه/ فعال شدن خط تلفن گویا برای خرید زباله خشک از شهروندان

راه اندازی پویش مردمی شهر پاک ، شهروند همراه/ فعال شدن خط تلفن گویا برای خرید زباله خشک از شهروندان

شهردار رشت ضمن ارائه برنامه‌های شهرداری در حو‌زه بهسازی لندفیل سراوان گفت: به محض تائید طرح، فراخوان عملیات بهسازی سراوان برگزار خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، سید امیرحسین علوی شهردار رشت عصر روز گذشته در سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت ضمن برشمردن اقدامات شهرداری در حوزه بهسازی لندفیل سراوان اظهار داشت: کارشناسان و مدیران شهرداری رشت بیش از ۲۰ جلسه را در تهران و شهرستان برای این معضل برگزار کردند و از هیچ تلاشی مضایقه نداشتند.

 

شهردار رشت ابراز داشت: ردیف بودجه و اعتباراتی که با دستور وزیر کشور برای اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند و بهسازی سراوان اختصاص پیدا کرد، حاصل تمام جلسات و پیگیریهای مستمری بود که توسط شهرداری رشت و معاونین مربوطه انجام شد.

 

سید امیر حسین علوی اضافه کرد: به محض تائید طرح، فراخوان بهسازی سراوان برگزار خواهد شد. همچنین قصد داریم با همکاری سازمان نظارتی فرایند انجام آن را کوتاه نمائیم تا روند عملیات بهسازی سراوان سریعتر اجرایی شود.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری برخی از شهرداریها با شهرداری رشت در روند بهسازی سراوان تصریح کرد: شهرداری رشت ۱۵ روز متوالی است که در حال انجام کار عمرانی در محدوده دفنگاه سراوان است.

 

شهردار رشت از فعال شدن یک خط تلفن گویا برای خرید زباله از شهروندان خبر داد و افزود: در همین بازه زمانی یک هفته‌ای درصد خرید زباله خشک بسیار افزایش پیدا کرده و به سه تن رسیده است.

 

علوی با بیان اینکه مناطق شهرداری رشت سطل های تفکیک را خریداری کرده‌اند و این سطل ها تا یکی دو روز آینده نصب خواهند شد، گفت: در بحث کار فرهنگی هم پویشی مردمی تحت عنوان شهر پاک ، شهروند همراه با کمک سمن ها راه اندازی شده و از روز شنبه کار خود را آغاز می‌کند.

 

وی ادامه داد: اقدامات اخیر شهرداری رشت قطعا در حوزه جمع‌آوری زباله های خشک و تفکیک زباله از مبدا تاثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت اما برای جلوگیری از وقوع اتفاقات غیرمنتظره در حوزه مدیریت پسماند و برای موفقیت بیشتر در برنامه‌ها باید پلیس پسماند ایجاد شود.

 

شهردار رشت در مورد کارخانه کودآلی هم مواردی را ذکر کرد و یادآور شد: دو خط اورهال شده این کارخانه هم اینک به شکل دو شیفت و بدون افزایش نیرو در حال فعالیت است و روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن زباله را پردازش می‌کند.

 

علوی اظهار داشت: با تلاش های شهرداری رشت و با همکاری سازمان شهرداریهای کشور قرار شد تا چالش ها و اختلافات حقوقی و کارشناسی که در حوزه خط سه کارخانه کودآلی وجود داشت با نظارت دستگاههای نظارتی استان گیلان حل و فصل شود.

 

وی اضافه کرد: با همکاری مشترکی که بین شهرداری رشت و شرکت آب منطقه ای گیلان شکل گرفت است، فرآیند مناقصه ساخت سوله c که برآورد اولیه اعتبار آن نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان است تا چند روز آینده برگزار می‌شود.

 

شهردار رشت افزود: در مورد زباله سوز هم اختلافاتی بین سازمان شهرداریها، شهرداری رشت و شرکت طرف قرارداد وجود دارد که در حال رایزنی برای حل و فصل آن هستیم.

 

علوی از انجام سمپاشی، شن ریزی و آهک پاشی در لندفیل سراوان به شکل روزانه توسط شهرداری رشت سخن گفت و اظهار داشت: برای جلوگیری از خطر رانش زباله در محدوده ای که شهرداری رشت در حال انجام عملیات است، تعدادی چاه گاز حفر خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: شهرداری رشت برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی مدیریت زباله و پسماند و تفکیک از مبدا به همکاری و همراهی ویژه شورای اسلامی شهر نیاز دارد که امیدواریم این امر هم با کمک کمیسیونهای مربوطه محقق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار