کد خبر : 92659
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402- 03: 20

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

رشت از لحاظ زیرساخت کتابخوانی جزو شهرهای محروم کشور است/ انتقاد از عدم توجه برخی مدیران به کتابخوانی

رشت از لحاظ زیرساخت کتابخوانی جزو شهرهای محروم کشور است/ انتقاد از عدم توجه برخی مدیران به کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با انتقاد از عدم توجه برخی مدیران به مقوله کتابخوانی گفت: رشت از لحاظ زیرساخت کتابخوانی جزو شهرهای محروم و ضعیف کشور است.

به گزارش گیلانستان، یاسر تقوی عصر یکشنبه در نشست با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی فقط متوجه یک سازمان خاص نیست و همه باید پای کار باشند.

 

وی با اشاره به تعهدات شهرداری‌ها در قبال کتابخانه های عمومی افزود: اختصاص نیم درصد از در آمد شهرداری‌ها به کتابخانه ها جزو تعهدات مدیریت شهری است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر برگزاری جلسات انجمن کتابخانه ها در رده‌های مختلف اضافه کرد: در طول سال انجمن کتابخانه ها در استان، شهرستان و بخش باید ۶ جلسه جداگانه تشکیل دهند اما این روند در گیلان اوضاع خوبی ندارد.

 

تقوی با انتقاد از عدم توجه برخی مدیران و فرمانداران نسبت به موضوع فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: برخی فرمانداران فرهنگ کتابخوانی جزو اولویت آخر آنها محسوب می‌شود و هیچ دغدغه‌ای در این بخش ندارند.

 

وی با بیان اینکه رشت از لحاظ زیرساخت کتابخوانی جزو شهرهای محروم و ضعیف کشور است، افزود: رشت فقط ۴ کتابخانه عمومی دارد که این آمار برای مرکز استان زیبنده نیست.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با ارائه آماری از زیرساخت‌های کتابخوانی استان اضافه کرد: مجموع کتابخانه های گیلان ۸۵ باب است که ۲۰ کتابخانه روستایی، ۲ کتابخانه سیار و مابقی شهری است.

 

تقوی با بیان اینکه ۶ شهر گیلان بدون کتابخانه است، گفت: فضای زیرساختی کتابخوانی گیلان برای جذب مخاطبان ضعیف و محدود است.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی رشت مورد بی مهری قرار گرفته است، افزود: با راه اندازی این کتابخانه به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شمال کشور، سرانه زیرساخت کتابخوانی ۲۵ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار