کد خبر : 69714
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400- 28: 11

مدیر کل بهزیستی گیلان:

رشت و لنگرود بیشترین حاشیه نشینی را دارند

رشت و لنگرود بیشترین حاشیه نشینی را دارند

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه رشت و لنگرود بیشترین حاشیه نشینی را دارند گفت: بیشترین پایگاه‌های امداد اجتماعی در این دو شهر ایجاد شده است.

به گزارش گیلانستان، حسین نحوی نژاد شامگاه جمعه در برنامه در مسیر توسعه با بیان اینکه برخورد با آسیب‌های اجتماعی باید در رسانه‌ها انعکاس یابد، بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از یکدیگر متأثر هستند

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی یکی از این آسیب‌های اجتماعی است، افزود: حاشیه‌نشینی منجر به طلاق شده و یا پدیده کودکان کار ناشی از مسائل اقتصادی و ضعف‌های آموزشی و فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه میزان شیوع اعتیاد در گیلان نسبت سایر استان‌ها وضعیت نگران کننده ندارد، اضافه کرد: مدت زمان دسترسی به مواد مخدر در گیلان شاخصه خوبی ندارد و بهزیستی استان سالیانه حدود ۵۰۰ هزار نفر را در این باره مخاطب قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در حوزه مفاسد اجتماعی وضعیت خوبی دارد و جز ۱۰ استان اول کشور نیست، خاطرنشان کرد: خانه‌های سلامت بهزیستی برای مقابله با مفاسد اجتماعی فعالیت دارند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه گیلان جز پنج استان اول کشور در خصوص آمار طلاق است، افزود: سامانه‌ای طراحی شده که طی آن زوجینی که قصد طلاق دارند به بهزیستی ارجاع داده شده تا در صورت امکان از طلاق آنها جلوگیری شود. همچنین ۱۰۵ مرکز مشاوره در استان فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه رشت و لنگرود بیشترین حاشیه نشینی را دارند، تصریح کرد: در این دو شهرستان بیشترین پایگاه‌های امداد اجتماعی ایجاد شده و نهادهای مربوطه برای مقابله با این پدیده فعالیت دارند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه تنها هفت یا هشت درصد از کودکان کار تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، بیان کرد: تاکنون ۱۸۵ کودک کار شناسایی شدند که ۱۰۰ نفر از آنها باز توان شده و ۸۵ نفر در حال سرویس گرفتن از بهزیستی هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار