کد خبر : 63170
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

رشد ۷ درصدی جوجه ریزی در گیلان/ هیچ‌گونه کمبود مرغی در استان وجود ندارد

رشد ۷ درصدی جوجه ریزی در گیلان/ هیچ‌گونه کمبود مرغی در استان وجود ندارد

بنا بر گفته‌های معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توجه به رشد هفت‌درصدی جوجه ریزی و تأمین نهاده‌های دامی هیچ‌گونه کمبودی در تولید مرغ ندارد‌.

به گزارش گیلانستان، در روزهای کرونایی که مردم نگران سلامتی و امرارمعاش خود هستند در بعضی بازه زمانی گیلان با نوسانات بازار در حوزه توزیع مرغ مواجه می‌شود.

مرغ یکی از اساسی‌ترین کالاهای مردم بوده و التهاب بازار  و کمبود گاه و بی گاه این محصول در گیلان زندگی هر خانوار را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند.

نگرانی از کمبود مرغ در استان گیلان در حالی مطرح است که به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان جوجه ریزی و تولید نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش هفت‌درصدی مواجه بودیم.

میر حجت علی‌اکبر نژاد می‌گوید با توجه به وضعیت مناسب جوجه ریزی و تأمین نهاده‌های دامی هیچ‌گونه کمبودی در تولید مرغ نداشته و از مردم درخواست دارد نگرانی خاصی در این مورد نداشته و با آرامش به خرید مرغ مصرفی خود بپردازند.

یکی از عمده دغدغه‌های واحدهای مرغ گوشتی در گیلان تأمین به‌موقع نهاده‌های دامی است به این دلیل و بنا بر  اعلام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توجه به وضعیت مناسب جوجه ریزی در نیمه دوم آذر و دی‌ماه به میزان هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه و تأمین نهاده‌های دامی به‌صورت صد درصد برای تمامی واحدهای مرغ گوشتی استان تحویل داده‌شده است.

اکبر نژاد در خصوص سؤال مردم در خصوص میزان توزیع مرغ در سطح بازار گیلان گفت: کشتارگاه‌های استان روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن لاشه تولید می‌کنند که ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در استان گیلان به قیمت مصوب در حال عرضه و این امر در تمامی شهرستان‌های استان گیلان به‌خوبی انجام‌گرفته و قیمت مرغ بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف‌کننده است.

گیلان یکی از برترین تولیدکنندگان مرغ در کشور بوده و ۵۰ درصد از تولید مرغ این استان به‌صورت مازاد به استان‌های هم‌جوار به‌خصوص تهران ارسال می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فواد دوشنبه , 4 اسفند 1399 - 14:47

امین تو دیگه چرا، مزخرف میگن. مردک دیشب تو تلویزیون چرت میگفت اصلن مرغ نیست. می برن تهران می فروشند

رفتن به نوار ابزار