کد خبر : 65060
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400- 00: 13

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

رعایت دستور العمل های بهداشتی در فضاهای باز گیلان زیر ۶۰ درصد است

رعایت دستور العمل های بهداشتی در فضاهای باز گیلان زیر ۶۰ درصد است

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضاهای باز، گفت: میزان توجه به دستور العمل در فضای باز زیر ۶۰ درصد است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: از ساعت ۱۶ عصر روز گذشته تاکنون ۱۵۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ بیمار جدید سرپایی نیز شناسایی و اقدامات لازم برای درمانی و قرنطینه آنها در منازل انجام شده است، گفت: در مجموع ۹۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۱۰ بیمار کرونایی نیز شرایط وخیم دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: کرونا همچنان در گیلان فعال است و شهروندان باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه به میزان رعایت دستور العمل ها در بخش‌ها و اماکن مختلف اشاره و اضافه کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی در اماکن سرپوشیده با توجه به بررسی‌های انجام شده در هفته گذشته به حدود ۷۳ درصد رسیده است.

حیدرزاده با بیان اینکه این وضعیت در فضای باز همچنان پایین و زیر ۶۰ درصد است، گفت: متأسفانه این عدد بسیاری پایین بوده و باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی با تأکید بر اینکه برای کنترل و کاهش آمارهای کرونایی نیازمند بالا بردن میزان رعایت دستور العمل ها در فضاهای باز هستیم، ادامه داد: شهروندان باید در فضای باز نیز از ماسک استفاده کرده و اقدام به دست زدن و جابه جایی ماسک‌ها نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از شهروندان خواست که از حضور در دورهمی ها و برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در ایام ماه مبارک رمضان جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار