کد خبر : 76710
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400- 43: 17

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان:

رفع تصرف ۴۰ هکتاری از اراضی ساحلی گیلان طی امسال

رفع تصرف ۴۰ هکتاری از اراضی ساحلی گیلان طی امسال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، ۱۲ فقره از رفع تصرفات معادل هشت هکتار را در حوزه اجرای احکام و خلع ید از اراضی ساحلی استان دانست و بیان کرد: ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع نیز ۷۵ فقره رفع تصرف اراضی ساحلی و تالابی داشتیم که معادل ۳۲ هکتار است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به وضعیت آزادسازی اراضی ملی استان گیلان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۱۴ فقره عملیات رفع تصرف اراضی ملی ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع در استان گیلان انجام شده است.

وی از رفع تصرف ۳۹۷.۵ هکتاری اراضی ملی ذیل ماده مذکور خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۶۴ فقره اجرای حکم و خلع ید انجام شده است که در این راستا ۷۹.۵ هکتار را رفع تصر کردیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با بیان اینکه ۲۳۹ فقره نیز در مرحله اجرای حکم و خلع ید قرار دارد، گفت: با صدور رای این تعداد فقره تا پایان سال بیش از ۶۶ هکتار دیگر از اراضی ملی استان رفع تصرف خواهد شد.

قربانی لرد، در ادامه ۱۲ فقره از رفع تصرفات معادل هشت هکتار را در حوزه اجرای احکام و خلع ید از اراضی ساحلی استان دانست و بیان کرد: ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع نیز ۷۵ فقره رفع تصرف اراضی ساحلی و تالابی داشتیم که معادل ۳۲ هکتار است.

وی طول نوار ساحلی استان گیلان را ۲۸۲ کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل نیز اقدام به رفع تصرف بیش از ۲۳ کیلومتر از حریم سواحل کردیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۱۷ کیلومتر از نوار ساحلی تحت اختیار دستگاه ها نیز آزادسازی شده است، اضافه کرد: تمام سواحل در شهرستان ها را آزادسازی کردیم و بخش های نیز که در اختیار اشخاص است به زودی و با حکم قضایی کاملا رفع تصرف می شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار