کد خبر : 59357
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

نماینده مردم رشت در مجلس:

رفع معضل پسماند سراوان اولویت اصلی شهر رشت است

رفع معضل پسماند سراوان اولویت اصلی شهر رشت است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضل پسماند سراوان رشت که با سلامت و بهداشت مردم مرتبط است اولویت اصلی شهر رشت است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی معضل محل دفن زباله سراوان رشت را از معضلات اصلی شهرستان رشت دانست و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی ما موضوع پسماند سراوان است که به‌دلیل ارتباط با سلامت و بهداشت مردم باید با جدیت به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شیرابه حاصل از این پسماند نه تنها مناطق اطراف سراوان بلکه سفره‌های آب زیرزمینی رشت را نیز درگیر کرده و از طرفی تا مرداب بندر انزلی رسوخ می‌کند گفت: جلسات زیادی در مورد این موضوع در استان و تهران داشتیم و پیگیر هستیم تا نیروگاه زباله‌سوز لاکان رشت سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

احمدی با بیان اینکه از دیگر معضلات نگران‌کننده شهرستان رشت بحث اخذ مجوز خانه‌های نسقی است که در ساخت آنها استانداردهای اولیه رعایت نمی‌شود افزود: در ابتدا باید جلوی ساخت این ساختمان‌ها گرفته شود و یا در صورت ساخت باید برای ساکنین آن خدمات آب، برق و گاز در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: برخی از روستاهای شهرستان رشت مشکل آب شرب دارند که خوشبختانه پیگیری‌های لازم انجام شده و شرکت آب نیز همکاری‌های لازم را با ما دارد؛ همچنین فشار برق در برخی مناطق ضعیف بوده و نیاز به کابل‌های خود نگه‌دار دارد که در این زمینه شرکت برق همکاری خوبی با ما داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح اخیر مجلس برای رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان با طرح همسان‌سازی موافق هستند اما فردی که مدرک علمی بالایی دارد و دوره‌های ضمن‌خدمت را گذرانده و در سابقه کاری خود نگارش مقاله‌های متعدد را داشته با کسی که این امتیازات را نداشته در دریافت مزایا تفاوت دارد.

وی در خصوص طرح تولی‌گری واحد مهدکودک‌ها که از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است از تشکیل جلسه با رییس سازمان بهزیستی و وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: طی تصمیمی که در این زمینه گرفته شد از این پس وزارت آموزش و پرورش تولی مهدکودک‌ها را به عهده می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس ما مجلس انقلابی است و دغدغه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه نمایندگان مجلس نیز بوده و سعی داریم تا این مشکلات را به حداقل برسانیم اما انجام این امر کمی زمان‌بر است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار