کد خبر : 70716
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

رئیس مجلس در گیلان:

رمز پیروزی در جنگ تحمیلی حضور مردم در صحنه بود

رمز پیروزی در جنگ تحمیلی حضور مردم در صحنه بود

رئیس مجلس با اشاره به اینکه اقتدار امروز کشور مرهون رشادت شهدا و ایثارگران است، گفت: حضور مردم در دفاع مقدس رمز پیروزی ما بر دشمنان در جنگ تحمیلی بود.

به گزارش گیلانستان، محمدباقر قالیباف عصر پنج شنبه در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید شهرستان صومعه سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان، بیان کرد: حضور مردم استان در این یادواره آن هم در شرایط کرونایی ثابت کرد که آنها دنباله رو فرهنگ شهدا و امام شهدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس در زمانی شروع و جنگ تحمیلی توسط دشمنان بر کشور تحمیل شد که مدت زیادی از انقلاب نگذشته بود، گفت: پس از آغاز جنگ، همه مردم و نیروهای مسلح به میدان دفاع مقدس رفتند و یکپارچه در آنجا حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس دو نکته اثرگذار در پیروزی‌ها وجود داشت، تصریح کرد: حضور مردم در میدان مبارزه و درخشش لشکر ۱۶ قدس در جنگ حاکی از حضور مردم در دفاع مقدس است؛ مردمی که با آموزش چهار یا پنج هفته خود را برای حضور در میدان جنگ آماده می‌کردند و آموزش تخصصی نیز می‌دیدند.

قالیباف حضور مردم در صحنه را رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: اثرگذاری، کارآمدی، مهارت در کنار شجاعت و شهامت مردم از کسانی که چندین سال آموزش می‌دیدند، کارآمدتر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی حرکت مردم و امام مبتنی بر سنت‌های الهی بود و به امکانات نگاه نمی‌کردند، ادامه داد: آنها در اوج عقلانیت، مدیریت و برنامه ریزی و با خلق حماسه در دفاع مقدس ایثارگری کردند.

کمبود امکانات وجود داشت اما مبارزه کردیم

قالیباف با اشاره به کمبودهای دوران دفاع مقدس، گفت: دلیل و عذر منطقی برای آنکه در جنگ مبارزه نکنیم، داشتیم اما بر طبق سنت‌های الهی ایستادگی کردیم و این عوامل باعث شد که امروز توان نظامی ما جز ۱۰ کشور اول دنیا شود که به برکت حضور مردم در صحنه و باور داشتن به سنت‌های الهی بود.

وی با بیان اینکه اگر در بعد سیاسی و جهانی ابهت دو ابرقدرت آن زمان را شکستیم به خاطر دفاع مقدس است، بیان کرد: اگر رفتار به ظاهر دموکراسی آمریکا را شکستیم و یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد به برکت فرهنگ دفاع مقدس است.

قالیباف فرهنگ بسیج، گذشت و انسجام در کشور را به برکت دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اثرگذاری انقلاب در منطقه و جهان، تربیت کادر و مدیر در دانشگاه جنگ و تغییر باورها به برکت دوران دفاع مقدس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با باور اینکه جنگ ما جنگ حق علیه باطل است، ایستادیم، ادامه داد: زخم زبان‌های زیادی خوردیم اما پس از گذشت زمان اثرگذاری قدرت انقلاب اسلامی و احیای مجدد اسلام در برابر اسرائیل و آمریکا مشهود است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار