کد خبر : 71537
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400- 40: 10

روایتی از غفلت مسؤولین ماسال در نگهداری از مزار شهید تازه تفحص شده

روایتی از غفلت مسؤولین ماسال در نگهداری از مزار شهید تازه تفحص شده

با بارش شدید باران مزار شهید حسرتی از شهدای تازه تفحص شده ماسال، دچار آب‌گرفتگی شده و صحنه‌های به وجود آمده موجب رنجش خاطر مردم این شهرستان شد.

به گزارش گیلانستان، ۱۶ روز پیش بود که خبری تکان‌دهنده شهرستان ماسال را متحیر کرد و آن خبر این بود “شهید شهرستان ماسال تفحص شد” در پی اعلام این خبر مردم شهرستان ماسال همچون همیشه پای‌کار آمدند و برای شهید محمود حسرتی سنگ تمام گذاشتند.

شهید محمود حسرتی سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که پیش از آغاز جنگ تحمیلی توسط منافقین کوردل به فیض شهادت نائل آمد و امروز پدر و مادرش در قید حیات نیستند اما مردم ماسال چنان پدرانه و مادرانه زیر تابوتش را گرفتند که بعد از ۴۰ سال ثابت کردند هنوز پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

مادر شهید پیش از درگذشتش گفته بود «شبی محمود را در خواب دیدم به او اعتراض کردم که چرا بازنمی‌گردد در جواب به من گفت مادر جان من اینجا جایم خوب است بیایم که چه بشود؟»

آری محمود جان کار خوبی کردی که ۴۱ سال خودت را به ما نشان ندادی ما هنوز درگیر تشریفاتیم عکس‌های خوبی با تابوتت گرفتیم اما بعد از تدفین فراموشت کردیم روزی که تدفین شدی همه آمدند از مرد و زن و پیر و جوان با هر عقیده‌ای آمدند و تابوتت را تشییع کردند تا ثابت کنند تُعِزُّ مَنْ تَشَاء و به‌راستی‌که هرکس را بخواهد عزیز می‌گرداند.

شهید حسرتی پس از ۴۱ سال به آغوش خانواده بازگشت اما بی‌توجهی سد، بعد از ۱۶ روز همه رفتند و فراموشش کردند و پس از بارش شدید باران در ماسال مزارش محل جمع شدن آب‌های روان شد حال سؤال اینجاست مگر نصب یک سنگ‌قبر چقدر به طول می‌انجامد؟

هر شخصی به‌طور طبیعی فوت کند خانواده‌اش پس از ۱۰ روز مزارش را آماده و سنگ مزارش را نصب می‌کنند اما مزار نخستین شهید شهرستان ماسال امروز غرق در آب است شهیدی که جانش را خانواده‌اش را جوانی‌اش را برای حفظ کیان این مملکت گذاشته و رفته است جوان ۲۰ ساله‌ای که فرصت‌های زیادی داشت برای زندگی کردن برای رشد دنیایی برای تشکیل خانواده و هزاران آرزوی این چنینی دیگر.

برادر بزرگ‌ترش می‌گفت زمانی که پدر و مادرم در حال احتضار بودند هرچند لحظه چشمانشان را می‌بستم بازهم باز می‌شدند انگار هنوز چشم‌به‌راه جوان ۲۰ ساله‌شان هستند.

کمی فکر کنیم چگونه در قبال این شهید حاضر خواهیم شد چگونه چشم در چشم مادر و پدرش شویم درحالی‌که خود را داعیه‌دار انقلابی بودن میدانیم اما توان حفظ حرمت شهید را نداریم.

ماسال ۱۸ شهید جاویدالاثر داشت که اولین آن‌ها شهید محمود حسرتی بود که پس از ۴۱ سال به منزل بازگشت شاید این‌یک آزمون الهی است شاید خدا می‌خواهد بداند آیا لیاقت پیدا شدن سایر شهدا را داریم؟ اصلاً شاید می‌خواهد بداند آمادگی درک ظهور حضرت ولیعصر (عج) را داریم یا خیر؟ باوجوداین بی‌حرمتی‌ها چگونه چشم‌انتظار پیدا شدن ۱۷ لاله زهرایی این شهر را داشته باشیم.

امروز مسؤولین شهرستان ماسال در این آزمون الهی مردود شدند عده‌ای مسؤولیت را از سرخود باز می‌کنند وعده‌ای ماست‌مالی می‌کنند اما هیچ‌کدام عذرخواهی نکردند.

فرماندار ماسال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماسال گفته که بارها خواهان برکناری رئیس بنیاد شهید ماسال بوده‌  اما نتبجه نداسته است.

وی از بررسی وضعیت مزار شهید با هماهنگی سپاه ناحیه ماسال خبر داده که منجر به اعزام نیروهای بسیجی برای رفع آب‌گرفتگی مزار شهید شده اما در عین حال این کوتاهی رئیس اداره بنیاد شهید ماسال اصلاً قابل‌اغماض نمی‌داند.

اما حجت‌الاسلام بهرام آزموده امام‌جمعه موقت شهرستان ماسال در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نشر اخبار مربوط به وضعیت مزار شهید را شاد کردن دشمن خواند و گفته که زیبنده نبود این مسائل در فضای مجازی منتشر شود و نباید در بحث آب‌گرفتگی مزار شهید مسؤولین را مقصر دانست زیرا این امر موجب سوءاستفاده دشمن است.

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به رجعت شهید محمود حسرتی سنگ مزار سابق ایشان تخریب و تدفین پیکر مطهر انجام‌شده و برابر رویه موجود پس از خاک‌سپاری پیکر شهید والامقام هماهنگی‌های لازم جهت حکاکی و اجرای سنگ مزار انجام‌شده که با توجه به شرایط آب‌وهوایی طی دو روز آینده بتن‌ریزی و نصب آن انجام خواهد شد.

روابط عمومی بنیاد شهید همچنین خطاب به فرماندار این شهرستان گفته «در خصوص مطالب بیان‌شده توسط فرماندار محترم نیز به اطلاع می‌رساند فرایند تغییر مدیران شهرستانی تابع مقررات سازمانی است».

بهتر است به‌جای مقصر دانستن دیگران و صدور بیانیه‌های رفع تکلیفی هرچه زودتر نه فکری به حال مزار شهید بزرگوار بلکه به حال غفلت‌های خودمان کنیم تا بیش از این حرمت شهدای آسمانی توسط زمینی‌ها هتک نشود و در پس این ماجرا از همه خانواده‌های شهدا و ایثارگر و ملت‌شهیدپرور ماسل عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار