کد خبر : 65197
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

روایتی از کارمند بیمارستانی که با شایعات «مرگ مجازی» را تجربه کرد+ فیلم

روایتی از کارمند بیمارستانی که با شایعات «مرگ مجازی» را تجربه کرد+ فیلم

طی روزهای اخیر بازارگرمی‌های فعالان فضای مجازی به ایستگاه واکسیناسیون کرونا رسید و برخی‌ها نوشتند که کارمند بیمارستان ماسال براثر تزریق واکسن کرونا جان‌باخته درحالی‌که وضعیت عمومی وی، خوب است.

به گزارش گیلانستان، چند روزی از فاز نخست واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مقابله با ویروس کرونا در سراسر کشور می‌گذرد و در همین راستا چند هزار تن از افراد در معرض خطر به‌ویژه بیماران پرخطر و کادر بهداشت و درمان گیلانی نیز واکسینه شده‌اند.

در جهت واکسیناسیون گروه‌های هدف گیلانی که بخش عمده‌ای از آن را پرستاران و پزشکان تشکل می‌دادند، یکی از پرسنل بیمارستان ماسال در حین تزریق دچار واکنش آنافیلاکسی شد و بلافاصله از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

به گفته متخصصان، واکنش آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی و تهدیدکننده حیات است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ انسان نیز بشود.

اما مسئله تزریق واکسن کرونا به یکی از کارکنان بیمارستان ماسال که قصدش از واکسیناسیون ایمن کردن خود به جهت استمرار خدمت به مردم بود به یکی از خبرهای داغ فضای مجازی تبدیل‌شده است.

عده‌ای که تنها سرگرمی‌های فضای سایبری را شبانه‌روز برای خود یک اصل می‌دانند، این روزها کادر سلامت را هدف گرفته و خواسته و ناخواسته در تلاش‌اند تا با پالس‌های منفی دادن و ایجاد رعب و وحشت بین مردم به‌ویژه کادر درمان، از ایمنی نسبی جامعه جلوگیری کنند.

مدعیان دروغین عرصه مجازی در نوشتارها و پست‌های خود ابتدا موضوع فوت کارمند ماسالی در اثر تزریق واکسن را تیتر کردند و از این طریق در آتش شایعات دمیدند و بلافاصله پس از انتشار شایعه فوت کارمند ماسالی براثر تزریق واکسن کرونا، فضای مجازی و شبه رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن اخلاق حرفه‌ای و مقررات رسانه‌ای، آن را بازنشر کرده و علاوه بر خانواده بزرگ کادر درمان، بین مردم نیز ایجاد رعب و نگرانی کردند.

اما در کمترین ساعات پس از انتشار این شایعه، بر بالین این فرد که در یکی از بخش‌های بیمارستان رازی رشت بستری بود، رفتیم و جویای حال وی شدیم که مشاهده شد این مدافع سلامت وضعیت عمومی خوبی دارد و خود نیز تمامی شایعات را تکذیب کرد.

کارمند بیمارستان ماسال می‌گوید در روز واکسیناسیون ۱۰ نفر واکسن زدند و من هم جزئی از آن‌ها بودم، اما این مشکل تنها برای او پیش‌آمده است.

خانم جمالی معتقد است که یا خود زمینه حساسیت داشته و یا به دلیل استرس وی، این مشکل برای او پیش‌آمده است.

وی همچنین به این مسئله اذعان کرده که موضوع بدحال شدنش دلیل نمی‌شود که کادر درمان واکسن نزنند بلکه کادر درمان با بیماران کرونایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند باید واکسن تزریق کنند؛ این حقشان است که از واکسن تهیه‌شده توسط وزارت بهداشت استفاده کنند.

دکتر انوش دهنادی مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفته همانند هر داروی دیگری، استفاده از واکسن‌ها نیز ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد که البته همه به آن دچار نمی‌شوند.

به گفته وی، اطلاع از مشخصات واکسن و رعایت نکات ذکرشده در استفاده از واکسن، این عوارض احتمالی را به حداقل خواهد رساند.

اما آنچه در این شرایط حساس مبارزه با بیماری کرونا مهم است، همراهی و هم‌دلی با کادر درمان و تقویت روحیه تلاشگران عرصه سلامت بوده و نشر اکاذیب و ایجاد رعب و وحشت نه‌تنها مغایر با حمایت از پرسنل مدافع سلامت است بلکه می‌تواند به‌سرعت در جامعه التهاب آفرین باشد و بحرانی شدیدتر بیافریند که جبران آن به‌هیچ‌وجه میسر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار