کد خبر : 79994
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401- 25: 12

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

روحانیون با تبیین اسلام واقعی مقابل بدعت‌ها بایستند

روحانیون با تبیین اسلام واقعی مقابل بدعت‌ها بایستند

.

به گزارش گیلانستان،  آیت‌الله رضا رمضانی عصر پنج شنبه در دیدار با طلاب و مدیران فرهنگی هلال احمر گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و حضور طلاب و امدادگران هلال احمر، گفت: بسیاری از طلاب و روحانیون مجاهدانه در بیمارستان‌ها و قبرستان‌ها حضور داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با اشاره به جهاد تبیین و تأکید رهبری در این زمینه افزود: جهاد به معنای تلاش مضاعفی است که مخالف و دشمن دارد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه تمام جهادهای پیامبر اکرم (ص) و یارانش در مکه جهاد تبیین بوده است، اضافه کرد: نمونه از جهاد تبیین را نیز می‌توان عاشورا و کربلا نام برد.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین (ع) در حوزه جهاد تبیین سردمدار بودند، ادامه داد: این پیشرانی و سرمداری زمانی که دشمن در حال تحریف و ایجاد بدعت در اسلام بودند.

روحانیون با تبیین اسلام واقعی مقابل بدعت‌ها بایستند

آیت الله رمضانی با بیان اینکه وظیفه ما این است که در برابر دو رویکرد نادرست یعنی اسلام صلح مطلق و اسلام خشونت آمیز، اسلام جامع را به دنیا معرفی کنیم، گفت: اسلام دین محدودی نیست و باید به درستی و با جامعیت به مردم دنیا معرفی شود و در این میان باید با جهاد تبیین به وظایف خود عمل کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امام خمینی نخستین کسی است که در انقلاب جهاد تبیین کرده است، بیان کرد: امام خمینی در زمانی که حکومت اسلامی را قبول نداشتند و قائل به اسلام سکولار بودند با جهاد تبیین به معرفی اسلام واقعی پرداخت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عدم حضور روحانیون در عرصه‌های مختلف را نوعی انحراف دانست و تصریح کرد: روحانیت باید برای تبیین مبانی اسلام در میدان جهاد تبیین حاضر شود و اینکه عده‌ای می‌گویند روحانی فقط باید نماز بخواند نوع انحراف است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه برقراری حکومت دینی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: روحانیون باید دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف را برای مردم تبیین کنند.

وی پیشرفت‌های علمی ایران در حوزه‌های نانو و هسته‌ای را جز ۵ تا ۱۰ کشور برتر دنیا اعلام کرد و گفت: در حوزه‌های نظامی نیز پیشرفت‌های زیادی کردیم و همین پیشرفت‌ها باعث شده کشورهای دیگر بر روی ما حساب ویژه‌ای باز کنند.

روحانیون با تبیین اسلام واقعی مقابل بدعت‌ها بایستند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روحانیون همواره در صفحه اول خدمت به مردم حضور دارند، افزود: خدمات طلاب و روحانیون و گروه‌های جهادی در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه روحانیون باید تبیین محتوایی، تبیین شکلی و قالبی و تبیین اسلام در مقابل بدعت‌ها و خرافات را در دستور کار قرار دهند، افزود: روحانیون باید برای اثرگذاری بیشتر مطالعه خود را افزایش داده و متناسب با شرایط روز به شبهات پاسخ دهند آیا آنها برای مردم تکراری نباشد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای فاصله انداختن بین مردم و روحانیت در فضای مجازی اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم به روحانیت احساس بی نیازی نداشته باشند و برای خنثی کردن نقشه دشمنان حضور فعال‌تری در فضای واقعی و مجازی داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی مناسبت برای جهاد تبیین است، گفت: رسانه‌ها باید به صورت علمی و هنرمندانه جهاد تبیین را برای جامعه معرفی کنند تا مردم واقعیت‌ها را بدانند.

وی با بیان اینکه سخنرانان در ماه محرم و صفر باید صحبت‌های متقن و مبتنی بر واقعیات تاریخی داشته باشند، افزود: تحلیل‌ها نیز باید واقع‌گرایانه و جامع باشد و تطبیق درست، قوی و منطقی انجام شود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار