کد خبر : 1891
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

روحانی: روابط ایران و آمریکا می‌تواند عادی شود اما واشنگتن باید عذرخواهی کند

روحانی: روابط ایران و آمریکا می‌تواند عادی شود اما واشنگتن باید عذرخواهی کند

رئیس‌جمهور در خصوص روابط ایران و ایالات متحده اظهار داشت: «یک روز این سفارت‌ها بازگشایی خواهد شد اما آنچه مهم است، نوع رفتار است. در این خصوص، کلید در دست آمریکایی‌هاست.»

به گزارش درگیلان، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «کوریرا دلا سرا» گفته است که برجام می‌تواند از تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده کاسته و سرانجام به بازگشایی سفارت‌های دو کشور در تهران و واشنگتن بینجامد.

با این حال، به نوشته رویترز، روحانی از ایالات متحده انتظار دارد که پیش از عادی‌سازی روابط، از ایران عذرخواهی کند.

13940821000422_PhotoL

رویترز در گزارش خود از مصاحبه رئیس‌جمهور و به نقل از وی نوشته است: «شیوه پیاده‌سازی این توافق می‌تواند بر آینده تاثیر بگذارد. اگر به خوبی پیاده شود می‌تواند بنیاد تنش‌های کمتر با ایالات متحده را پایه گذارد و شرایط را برای ورود به دوران جدید مهیا سازد. اما اگر آمریکایی‌ها به سهم خود از برجام عمل نکنند، قطعا روابطمان به همان شکل سابق باقی می‌ماند.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال بازگشایی سفارت‌های ایران و آمریکا گفت: «یک روز این سفارت‌ها بازگشایی خواهد شد اما آنچه مهم است، نوع رفتار است. در این خصوص، کلید در دست آمریکایی‌هاست.»

روحانی ادامه داد: «اگر آنها سیاست خود را اصلاح کنند، اشتباهات 37 ساله گذشته را جبران کنند و از مردم ایران عذرخواهی کنند، شرایط تغییر کرده و اتفاقات خوبی می‌تواند بیفتد.»

این مصاحبه در جریان سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا انجام شده است.

خبرگزاری فارس نمی‌تواند مستقلا روایت رویترز از مصاحبه رئیس‌جمهور با روزنامه ایتالیایی فوق‌الذکر را رد یا تائید کند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار