کد خبر : 62724
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399- 48: 11

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

روند سینوسی ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان/ در ۲۴ ساعت ۸۰ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی شدند

روند سینوسی ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان/ در ۲۴ ساعت ۸۰ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی شدند

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند ابتلا به کرونا در گیلان بسیار سینوسی شده و در ۲۴ ساعت ۸۰ بیمار جدید کرونایی در این استان شناسایی که به نسبت روز گذشته افزایش ۶ نفری داشته و این امر نشان‌دهنده سینوسی بودن ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان است.

به گزارش گیلانستان، در روز گذشته واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور و بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده آغاز و این روند در کشور و در ماه‌های آینده ادامه‌دار است.

باوجود آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور ولی روند ابتلا به کرونا به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه کلان‌شهرها رو به افزایش بوده و همین امر آژیر خطر شروع موج چهارم کووید ۱۹ در کشور را به صدا درآورده است.

مسؤولان وزارت بهداشت در هشدارهای پی‌درپی نگران شدت یافتن چرخه کرونا در روزهای اواخر بهمن بوده و بارها از مردن درخواست دارند تا از سفرهای بین‌شهری در مناطق پرخطر ممانعت به عمل‌آورده و پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل اجرایی کنند.

عید و بازدید‌های نوروزی همواره یکی از سنت‌های دیرین مردم ایران از دیرباز بوده است ولی مسؤولان وزارت بهداشت در کشور نگران آغاز موج چهارم کرونا در روزهای پایانی سال هستند زیرا بسیاری از مردم آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور را به معنای شکست کووید ۱۹ و رفع کامل محدودیت‌ها دانسته و به‌نوعی عادی انگاری در جامعه روزبه‌روز در حال افزایش بوده و با ادامه این روند امسال هم به‌مانند سال گذشته باید از دیدوبازدیدهای سال نو ممانعت به عمل آید.

هم‌زمان با شروع روند واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور، در روز گذشته چند تن از کادر درمان در یکی از بیمارستان‌های رشت آغاز شد، ولی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید عادی انگاری و تصور شکست کرونا در کشور بسیار خطرناک بوده و در صورت ادامه یافتن این شرایط به‌زودی موج جدید کرونا در کشور آغاز می‌شود.

به گفته آبتین حیدرزاده روند ابتلا به کرونا در گیلان بسیار سینوسی شده و در ۲۴ ساعت ۸۰ بیمار جدید کرونایی در این استان شناسایی که به نسبت روز گذشته افزایش ۶ نفری داشته و این امر نشان‌دهنده سینوسی بودن ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان است.

اگرچه به نسبت روز گذشته ۶ نفر به تعداد افراد شناسایی‌شده به کرونا افزوده‌شده ولی در حال حاضر ۴۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که این رقم در مقایسه با دیروز دو نفر کاهش داشته است.

در یک ماه گذشته روند ابتلا به کرونا در گیلان تقریباً در یک شیب ثابت به سر می‌برد ولی با کوچک‌ترین عادی انگاری موج چهارم کرونا در گیلان آغاز و کنترل آن بسیار سخت‌تر از دفعات قبل می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار