کد خبر : 66793
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400- 18: 10

روند شیوع کرونا در گیلان در مسیر پرنوسان/ ۶۱ بیمار کرونایی روز گذشته در گیلان شناسایی شدند

روند شیوع کرونا در گیلان در مسیر پرنوسان/ ۶۱ بیمار کرونایی روز گذشته در گیلان شناسایی شدند

با فاصله گرفتن از موج چهارم کرونا در کشور بار دیگر شاهد سهل‌انگاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم که همین امر سبب پرنوسان شدن روند شیوع کرونا در گیلان شد.

به گزارش گیلانستان، هم‌زمان با آغاز تعطیلات نوروز پنج میلیون مسافر به استان گیلان که یکی از کانون‌های شیوع کرونا بوده سفر کردند که این امر موجی از نگرانی از در بین کادر درمان این استان ایجاد کرد.

بعد از اتمام تعطیلات نوروز موجی سنگین شیوع کرونا در گیلان آغاز و در مدت‌زمان چهار روز تعداد شهرهای این استان که تا قبل از تعطیلات در وضعیت زرد و بعضاً آبی  بودند، تماماً قرمز و فوق قرمز شوند به‌طوری‌که تعداد افراد بستری در مراکز درمانی گیلان به بیش از ۹۰۰ بیمارکرونایی رسید.

بعد از افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با این ویروس هرگونه تردد بین‌شهری و استانی را ممنوع و خودروها در صورت ورود به مناطق نارنجی و قرمز با جریمه ۵۰۰ و یک‌میلیون تومانی مواجه شدند.

حال پس از روزهای سخت و طاقت‌فرسا با تلاش کادر درمان در گیلان و سرتاسر کشور موج چهارم کرونا در مسیر نزولی قرار گرفته ولی همچنان بیم اوج گرفتن این بیماری وجود دارد چرا که جهش‌های آن در ماه‌های اخیر منجر به سرایت‌پذیری بیشتر این شده است.

ولی با فاصله گرفتن از موج چهارم کرونا در کشور بار دیگر شاهد سهل‌انگاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم لذا با مراجعه به آمارها می‌توان دریافت که حداقل در یک ماه اخیر نشانه‌ای از کاهش شدت بیماری وجود ندارد و همه اعداد و ارقام کرونایی، در بازه‌های مشخصی در حال نوسان هستند که سهل‌انگاری و عادی‌انگاری شهروندان، آتش این نوسانات را بیشتر و بیشتر هم می‌کند

همواره با شروع تعطیلات چندروزه گیلان یکی از مقاصد اصلی سفر مسافران بوده و مردم این استان در بازه‌های زمانی گوناگون شاهد آغاز موجی از کرونا به دلیل سهل‌انگاری  مسافران بودند، ولی با توجه به تعطیلات چندروزه در کشور بنا بر  تصمیم ستاد مبارزه با کرونا ورود خودروهای غیربومی به گیلان ممنوع بوده و هیچ خودرویی حق ورود به این استان را ندارد ولی با این حال برخی از مسافران اصرار به انجام سفر به گیلان  دارند.

به‌طوری‌که بنا بر اعلام رئیس پلیس‌راه گیلان از اولین روز اعمال محدودیت‌های منع ورود خودروهای غیربومی به گیلان، ۲۰۰ خودرو با جریمه مواجه شدند که جای بسیار تأمل دارد.

به این منظور و برای آگاهی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا به سراغ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رفتیم.

به گفته آبتین حیدر زاده روند شیوع کرونا در گیلان بسیار حساس و شکننده است زیرا با کمترین کوتاهی توسط مردم  و اصناف موج پنجم کرونا در این استان آغاز می‌شود زیرا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی و در مراکز درمانی استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید هم اکنون، ۲۷۷ بیمار مبتلا به کرونای در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری می‌باشند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار