کد خبر : 76467
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400- 00: 11

رونمایی از خیابان نخستین شهید مدافع سلامت کشور “نرجس خانعلی‌زاده” در رشت

رونمایی از خیابان نخستین شهید مدافع سلامت کشور “نرجس خانعلی‌زاده” در رشت

آیین رونمایی از خیابان نخستین شهید مدافع سلامت کشور پرستار شهید “نرجس خانعلی‌زاده” در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، آیین رونمایی از خیابان نخستین شهیده مدافع سلامت کشور پرستار شهید “نرجس خانعلی‌زاده” صبح امروز با حضور مسئولان علوم پزشکی، فرمانده انتظامی گیلان و رییس شورای شهر رشت در چهارراه پرستار مقابل بیمارستان توتونکاران رشت برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم با اشاره به ایثار و فداکاری شهید مدافع سلامت “نرجس خانعلی‌زاده” اظهار داشت: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا و زمانی‌که مردم ترس زیادی از این بیماری داشتند، پرستارانِ فداکاری همچون نرجس خانعلی‌زاده در مواجهه مستقیم با این بیماری بودند و به بیماران خدمت می‌کردند.

ارسلان سالاری با اشاره به جانفشانی کادر درمان در مقابله با بیماری منحوس کرونا خاطرنشان کرد: نرجس خانعلی‌زاده نخستین شهید مدافع سلامت کشور معرفی می‌شود و از همان دوران کودکی دارای روحیه جهاد و ازخودگذشتگی بود و حتی کارت اهدای عضو داشت.

سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای عرصه سلامت و امنیت کشور اظهار داشت: ناجا حضوری موثر در مسیر مبارزه با این بیماری داشته و در این عرصه ۱۶۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

محمد حسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به علت نامگذاری این خیابان به‌نام نخستین شهید مدافع سلامت کشور اظهار داشت: این خیابان یکی از خیابان‌های پُرتجمع به لحاظ وجود مراکز درمانی متعدد است که به نام شهید “نرجس خانعلی‌زاده” نامگذاری شد.

نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان گیلانی نخستین شهید مدافع سلامت گیلان و کشور است که پس از ایثار و فداکاری در راه خدمت به بیماران کرونایی در اسفندماه سال ۹۸ در بیمارستان لاهیجان به شهادت رسید و تبدیل به الگوی فداکاری و مجاهدت برای نسل حاضر شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار