کد خبر : 92938
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402- 34: 20

در راستای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان؛

سالگرد شهادت جانباز شهید آیت الله احسانبخش برگزار میشود

سالگرد شهادت جانباز شهید آیت الله احسانبخش برگزار میشود

داوطلب تواضع، فروتنی، سادگی از ویژگی های شهید آیت الله احسانبخش برشمرد و گفت: مسئولین ما می توانند خوشنامی و عاقبت بخیری را در شخصیت والای آیت الله احسانبخش مشاهده کنند و خدمت به مردم را از بزرگانی همچون این شهدا بیاموزند.

به گزارش گیلانستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری بیست و دومین سالگرد شهادت نماینده فقید ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، جانباز شهید آیت الله حاج صادق احسانبخش خبر داد و گفت: این بزرگداشت در راستای اجرای دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان ساعت ۱۰ صبح، شنبه ۱۳ خرداد در مصلی امام خمینی رشت برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آیت الله احسانبخش،  امام جمعه ای از جنس مردم بود، گفت: تواضع،  فروتنی، سادگی از ویژگی های این عالم روحانی بود و چهره ای مبارز در برابر طاغوت به شمار می رفت.

 

داوطلب آیت الله احسانبخش را محور مجاهدت‌ها و تلاش‌های مردم گیلان دانست و افزود: برکات وجودی ایشان  بسیار بالا بود و با گذشت سال ها هنوز داغ شهادتشان در دل مردم گیلان زنده است.

 

وی اذعان کرد: مسئولین ما می توانند خوشنامی و عاقبت بخیری را در شخصیت والای آیت الله احسانبخش مشاهده کنند و خدمت به مردم را از بزرگانی همچون این شهدا بیاموزند.

 

گفتنی است، آیت الله احسانبخش ساعت ۴ بعد از ظهر روز ۱۴ خرداد سال ۸۰ در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) تهران بعد از چند ماه بستری بودن، دار فانی را وداع کرد و پیکر ایشان بامداد روز ۱۵ خرداد وارد شهر رشت شد و روز ۱۶ خرداد با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی استان در مراسمی با شکوه تشییع و در مصلی رشت به خاک سپرده شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار