کد خبر : 92925
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402- 24: 20

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

ساماندهی فاضلاب رشت سبب احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود می شود

ساماندهی فاضلاب رشت سبب احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود می شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: تسریع در ساماندهی فاضلاب شهر رشت منجر به احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود می‌شود و پیمانکار مربوطه باید هرچه سریع‌تر مراحل تجهیز کارگاه را انجام دهد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی امروز شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت تصفیه خانه اصلی شهر رشت، اظهار کرد: هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تداوم ساماندهی فاضلاب شهر رشت در حوزه مرکزی رشت و محلات سیاه اسطلخ، کانال هلال احمر و مسیر مصلا تا خیابان ۱۲۲ گلسار تخصیص یافته است.

 

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای تصفیه خانه اصلی شهر رشت، افزود: پیمانکار مربوطه باید هرچه سریع‌تر مراحل تجهیز کارگاه و روند اجرای طرح را از سر بگیرد و بتواند بخشی از کار برجای مانده از طرح ساماندهی فاضلاب مرکز استان را بر اساس تعهدات خود به انجام برساند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه تسریع در ساماندهی فاضلاب شهر رشت منجر به احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود می‌شود، گفت: در راستای احیای دو رودخانه آلوده رشت، فاضلاب زندان مرکزی لاکان، فاضلاب‌های بیمارستانی و منطقه مسکن مهر رشت در قالب اجرای تصفیه خانه‌های مجزا ساماندهی شده است.

 

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه تصفیه خانه رشت

 

مدیرعامل آبفای گیلان هم در این نشست اظهار کرد: طرح ساماندهی فاضلاب رشت ۵۷ درصد پیشرفت کار دارد.

 

مازیار علیپور با بیان اینکه با اتمام طرح‌های فعلی در دست اجرا، ۸ درصد بر پیشرفت کار این طرح افزوده می‌شود، گفت: در حال حاضر تصفیه خانه فخب روزانه ۲۷ هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه می‌کند و با اتمام طرح‌های در دست اجرای فعلی، حداکثر تا ۳ سال آینده، ۱۰ هزار متر مکعب بر ظرفیت تصفیه‌ی روزانه‌ی آن افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار