کد خبر : 66686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

سامانه کمک ناوبری ILS /DME فرودگاه رشت به بهره‌برداری رسید

سامانه کمک ناوبری ILS /DME فرودگاه رشت به بهره‌برداری رسید

سامانه کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه رشت با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان توسط معاون رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گیلانستان، نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه رشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در تیرماه سال ۹۹ در محل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت آغاز و در اردیبهشت ماه امسال تکمیل و آماده افتتاح شد.

ILS یا Instrument Landing System یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین دستگاه‌های ناوبری برای نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب از جمله فرودگاه سردار جنگل رشت است که با وجود آن، خلبان امکان فرود در آب وهوای نامناسب را نیز خواهد داشت.

 با بهره‌برداری از سامانه ILS و با توجه به وجود RVR و سامانه کمک بصری PALS، دید افقی فرودگاه سردار جنگل رشت از یک‌هزار و ۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرها و ابطالی پروازها در این فرودگاه کاهش پیدا می‌کند.

 فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن کمتر از ۱۰۰ سورتی پرواز برنامه ای در هفته به مقاصد داخلی مشهد، اهواز، عسلویه، تهران، شیراز، بندرعباس، کیش، اصفهان، تبریز، ترکیه و گرجستان به صورت فصلی و خدمات فرودگاهی ارایه می دهد و به یکی از خطوط هوایی فعال در شمال ایران است.

فرودگاه سردار جنگل رشت اکنون ظرفیت پذیرش حداقل روزانه ۴۰ سورتی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی را دارد.

فرودگاه رشت اکنون مجهز به سامانه های کمک ناوبری برای نشست و برخاست پروازها همچون DVOR، ILS و DME  است که از پیشرفته ترین دستگاه های کمک ناوبری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار