کد خبر : 68841
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400- 41: 17

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

سراسر گیلان قرمز شد/ بستری ۲۰۰ بیمار بد حال کرونایی

سراسر گیلان قرمز شد/ بستری ۲۰۰ بیمار بد حال کرونایی

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه به جز یک شهرستان همه شهرهای استان قرمز هستند، گفت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ بیمار بد حال در بیمارستان ها بستری هستند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه همچنان کرونا در استان گیلان فعال و در حال چرخش است، اظهار کرد: در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه تنها شهرستان نارنجی گیلان املش است که با توجه به روند صعودی ابتلاها و بسترها، این شهرستان نیز در ردیف شهرهای قرمز قرار دارد، گفت: باید محدودیت‌های وضعیت قرمز در همه شهرستان‌های استان رعایت شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در همه شرایط، افزود: شهروندان تنها به برای کارهای بسیار مهم و ضروری از منزل خارج شوند و حتی خرید ارزاق روزانه خود را نیز با استفاده از روش‌های اینترنتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه خروج از منزل امکان تماس افراد خانواده با ویروس دلتا را فراهم می‌کند، اضافه کرد: با وجود وضعیت بسیار بد و شرایط خطرناک کرونایی همچنان در برخی از شهرها شاهد برگزاری مراسم عروسی هستیم.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه متولیان باید از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا و دورهمی در تالارها، رستوران‌ها و مناطق تفریحی جلوگیری کنند، تصریح کرد: بسیاری از بیماران بستری و حتی فوتی‌ها نیز بعد از حضور در چنین مراسمی رخ داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام تخت‌های کرونایی پیش بینی شده در بیمارستان‌های استان گیلان پُر و هم اکنون از سایر ظرفیت‌ها برای بستری بیماران استفاده می‌شود، گفت: عدم توجه شهروندان سبب شده تا سایر شهروندان از دریافت خدمات عادی درمانی به جز کرونا محروم باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از ۲۵۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان، افزود: حدود هزار و ۲۵۰ بیمار نیز مجموع کرونایی های بستری در گیلان را تشکیل می‌دهند.

حیدرزاده ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۵ بیمار کرونایی در استان فوت و حال بیش از ۲۰۰ بیمار نیز وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعدادی منتظر خالی شدن تخت‌های این بخش هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار