کد خبر : 29665
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397- 18: 18

سقوط همزمان پل و پراید در املش/ سه بخش صومعه‌سرا با قایق تردد می‌کنند

سقوط همزمان پل و پراید در املش/ سه بخش صومعه‌سرا با قایق تردد می‌کنند

آغاز بارش سیل‌آسای باران از روز گذشته و تداوم بارش باران در گیلان برخی از شهرستان‌های این استان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش گیلانستان، بارش سیل‌آسای باران در گیلان از صبح روز گذشته آغاز و طبق اعلام هواشناسی گیلان تا ساعات پایانی روز یکشنبه (فردا) ادامه خواهد داشت.

قطعی گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش

فرماندار تالش با اشاره به آسیب‌دیدگی زیرساخت‌های چند راه روستایی ازجمله دریابن، طولارود و خانقاه تالش اظهار کرد: راه‌های روستایی فوق که در سیل قبل آسیب‌دیده و دوباره بازگشایی شدند، بار دیگربار اثر سیل شب گذشته دچار آسیب شدند.

سید عیسی مهدوی با اشاره به بارش ۲۱۶ میلی‌متر باران در منطقه خرجگیل اسالم گفت: گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش به دلیل رد شدن سیل از مسیر لوله گاز قطع شده است.

تعطیلی مدارس ابتدایی لنگرود و اطاقور در پی جاری شدن سیل

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به خسارت‌های بارش باران طی دو روز اخیر در این شهرستان اظهار کرد: شدت بارش‌ها و به راه افتادن سیل به تأسیسات زیربنایی لنگرود آسیب وارد نکرده است.

سیدرضا جوادپور با اشاره به تعطیلی برخی از مدارس شهرستان در پی جاری شدن سیل گفت: مدارس ابتدایی بخش اطاقور و شهر لنگرود به دلیل جاری شدن سیل و برای جلوگیری از خطرات احتمالی تعطیل اعلام‌شده‌اند.

سه بخش صومعه‌سرا با قایق موتوری تردد می‌کنند

رئیس ستاد مدیریت بحران صومعه‌سرا  با اشاره به بارش ۳۰۰ میلی‌متری باران و ثبت رکورد بیشترین بارندگی طی ۴۰ سال اخیر در این شهرستان اظهار کرد: تردد در سه بخش صومعه‌سرا تنها با قایق موتوری ممکن است.

علی فتح‌اللهی با اشاره به آب‌گرفتگی اغلب روستاها در بخش‌های بهمبر، اباتر و ضیابر صومعه‌سرا تصریح کرد: برای تردد ضروری افراد در بخش‌های مذکور امکاناتی نظیر قایق موتوری فراهم‌شده تا بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

ثبت رکورد کم‌سابقه ۱۷۷ میلی‌متری باران در ۱۰۰ دقیقه در رودسر

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد گیلان شده، از روز یک‌شنبه به‌تدریج گیلان را ترک می‌کند.

محمد دادرس با بیان اینکه رکورد کم‌سابقه ۱۷۷ میلی‌متر باران در زمان ۱۰۰ دقیقه در ایستگاه رودسر به ثبت رسیده تصریح کرد: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، شهرستان رودسر با ۲۲۲ میلی‌متر، خرجگیل اسالم با ۱۴۲ میلی‌متر، لاهیجان با ۹۴ میلی‌متر، چابکسر با ۶۷ میلی‌متر و آستارا با ۵۵ میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین میزان بارندگی در استان بودند و در کلان‌شهر رشت نیز تاکنون ۳۰ میلی‌متر باران به ثبت رسیده است.

انسداد محور پونل به خلخال

جانشین پلیس‌راه گیلان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بحرانی شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان در پی بارش شدید باران اظهار کرد: هم‌اکنون در کلیه محورهای برون‌شهری استان بارش باران و لغزندگی سطح جاده‌ها را شاهد هستیم.

سرهنگ جابر صفاری از انسداد محور پونل به خلخال خبر داد و افزود: این محور به دلیل ریزش کوه و نشست آسفالت در بارش باران قبل همچنان مسدود است.

وی با اشاره به مسدود بودن محور اسالم به خلخال در شهرستان تالش گفت: این محور به دلیل سقوط چندین درخت در سطح آسفالت و رانش کوه نقطه‌ای ساعاتی مسدود شد اما باتوجه حضور به‌موقع پلیس‌راه و عوامل راهداری این انسداد رفع و تردد به‌صورت عادی در این محور جریان دارد.

پل کلفت فومن کاملاً تخریب شد

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با اشاره به افزایش خسارت‌های سیل به بخش‌های زیربنایی شهرستان اظهار کرد: به راه افتاد سیل در پی بارش‌های اخیر تاکنون بیش از شش میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد کرده است.

محمود قاسم نژاد با اشاره به تخریب سه‌دهنه پل در شهرستان فومن گفت: پل کلفت در بخش مرکزی که در سیلاب‌های گذشته در معرض آسیب بود به‌طورکلی تخریب‌شده است.

سقوط خودروی ۲۰۶ به رودخانه حویق ۲ کشته برجای گذاشت

به دنبال بارش سیل آسای باران و ورزش باد شدید از ظهر دیروز در تالش و روستاهای اطراف این شهرستان، برخی جاده ها و مسیل های شهرستان مسدود و برخی رودخانه ها نیز طغیان کردند و متاسفانه امروز موجب سقوط یک دستگاه خودروی ۲۰۶ به داخل رودخانه ای در حویق شد که جان دو نفر از سرنشینان خودرو را گرفت.

ثبت بیش از ۸۷ میلی‌متر بارش در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، در پی ورود جریانات ناپایدار جوی به داخل کشور و تحت‌تأثیر قرار گرفتن نواحی شمالی بارش باران به‌صورت پراکنده در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی این شهرستان نیز از غروب روز گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

فردین فرتوت‌نیا رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس میزان باران ثبت‌شده طی ۲۴ ساعته گذشته در ایستگاه هواشناسی این شهرستان را بیش از ۸۷ میلی‌متر دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون سرعت وزش باد هفت کیلومتر در ساعت و دید افقی سه‌هزار متر است.

سقوط همزمان پل با خودروی پراید در املش

سقوط همزمان پل با پراید در املش پل بزرگ املش (کیازنیک) تخریب و ریزش کرد و تنها راه ارتباطی لات‌لیل به املش قطع شد.

فرماندار شهرستان املش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه براثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه پل کیازنیک صبح امروز کاملاً تخریب شد اظهار کرد: این پل قدیمی راه مواصلاتی بین دو شهرستان املش و لنگرود بوده و بخش مرکزی املش را به بخش اطاقور و کومله متصل می‌کند.

یونس محمودی با اشاره به اینکه برآورد خسارت‌ها در سطح شهرستان در حال برآورد است بیان کرد: تردد مردم منطقه با مشکل مواجه شده و در هنگام تخریب پل کیازنیک یک دستگاه پراید سقوط کرد که خوشبختانه حال راننده خوب است.

وی با اشاره به آغاز بارش‌ها از روز جمعه و کاهش آن از عصر امروز افزود: در مناطق مختلف شهرستان املش شاهد آب‌گرفتگی هستیم که امیدواریم با کاهش بارش‌ها آب‌های سطحی جمع شده فروکش کند.

آب استخر سیدوارستان سیاهکل پر شد

فرماندار شهرستان سیاهکل دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سیاهکل با بیان اینکه پس از آغاز بارش باران از روز گذشته تاکنون هیچ‌گونه خسارت ابنیه و پل گزارش نشده اظهار کرد: تمامی راه‌های اصلی و فرعی شهرستان سیاهکل باز است و هیچ‌گونه رانش به ما گزارش نشده است.

رضا اسلامی در رابطه با بارش باران در بخش دیلمان و پیرکوه گفت: در این بخش کوهستانی بارش باران به‌صورت عادی بوده و هیچ مشکلی گزارش نشده است.

وی با اشاره به پرشدن آب استخر سیدوارستان سیاهکل پس از بارش باران گفت: به آب منطقه‌ای اعلام کردیم که دریچه آب را باز کند و به این صورت مشکل رفع شد.

فرماندار سیاهکل با اشاره به باز بودن تمامی شریان‌های اصلی و فرعی بیان کرد: در ساعت چهار صبح امروز مقداری سنگ و یک درخت در آغوذی از ریشه کنده‌شده و به جاده رانش کرد که بلافاصله توسط نیروهای راهداری سطح جاده پاک‌سازی شد.

وی در رابطه با میزان بارندگی در سیاهکل گفت: پس از رعدوبرق دستگاه هواشناسی پیشرفته سیاهکل سوخت و با درخواست از اداره کل هواشناسی گیلان، در حال رفع عیب آن هستند.

انسداد راه روستایی عسکرآباد به سراسر از دهستان بی‌بالان بخش کلاچای

بخشدار کلاچای صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر، با اشاره به بسته شدن راه روستایی عسکرآباد به سراسر از دهستان بی‌بالان بخش کلاچای اظهار کرد: این راه روستایی براثر طغیان رودخانه موسی رود و سقوط تیر برق مسدود شده است.

مهدی خلقی با اشاره به اینکه راه تردد اهالی ۲۰ خانوار این منطقه با مشکل روبرو است گفت: مسیر روستای عسکرآباد در سیل‌های گذشته نیز دچار مشکل شده است.

بخشدار کلاچای با اشاره به وضعیت جاده کلاچای افزود: بالغ‌بر ۱۰۰ متر از مسیر جاده نیازمند گابیون بندی بوده بنابراین برای حل کردن مشکل روستا اقدام جدی ضرورت دارد تا در سیل‌های بعدی با آسیب جدی روبه‌رو نشویم.

به دنبال بارش سیل آسای باران و ورزش باد شدید از ظهر دیروز در تالش و روستاهای اطراف این شهرستان، برخی جاده ها و مسیل های شهرستان مسدود و برخی رودخانه ها نیز طغیان کردند و متاسفانه امروز موجب سقوط یک دستگاه خودروی ۲۰۶ به داخل رودخانه ای در حویق شد که جان دو نفر از سرنشینان خودرو را گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار