کد خبر : 69520
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

سلحشوری سرو قامتان مخلص در جبهه سلامت

سلحشوری سرو قامتان مخلص در جبهه سلامت

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سرو قامتان بسیجی و سپاهی گیلان دوشادوش کادر بهداشت و درمان در سنگر سلامت ردای سبز به تن کرده و همچنان مجاهدانه و عاشقانه در حال خدمت به مردم هستند.

به گزارش گیلانستان، حدود دو سالی از شیوع بیماری منحوس کرونا می‌گذرد، بیماری که نه مرز می‌شناسند، نه برایش فقیر و غنی فرقی می‌کند. بیماری که زن و مردم، پیر و جوان و خرد و کلان نیز برایش تفاوتی ندارند. ویروس چموش کرونا بی‌کم‌وکاست طغیان می‌کند و می‌تازد و روزبه‌روز نیز بر دامنه جنایاتش افزوده می‌شود.

ملت‌ها و دولت‌ها با هر میزان از توان با شیوع ویروس کرونا با هر سطح از تهاجم و ویرانگری که داشته، تاکنون مبارزه کرده‌اند و همچنان این نوع از مبارزات و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای ادامه دارد.

در ایران نیز ویروس کرونا حداقل در پنج موج اخیر طغیانگری و ویرانگری‌های گسترده‌ای داشته و بسیاری از فرزندان را بی‌پدر و خانواده‌های بی‌شماری را عزادار کرده است؛ اما این تمام ماجرا نیست؛ بلکه همچنان ویروس کرونا با چموشی و مخاطرات بیش‌ازپیش بر جان و مال ایرانیان تازیانه می‌زند.

در دو سال اخیر در کنار فوت هم‌وطنان و هم‌میهنان، خیل کثیری از مدافعان سلامت اعم از پزشکان و پرستاران-این نخبگان سپیدپوش- نیز پرپر شده‌اند.

اما در کنار فضای تابو و ترسناکی که شیوع کرونا ویروس در کشور به راه انداخته بود، از همان ابتدا حافظان کیان و انقلاب و نظام در کنار مدافعان سلامت قرار گرفتند و هر جا که آن‌ها کمر خم کردند، بسیجی وار ایستادند و با دست‌خالی سینه سپر کردند.

گیلان از نخستین استان‌هایی بود که کانون شیوع کرونا در آن‌هم زمان با استان قم پیش‌تر از سایر استان‌های کشور شناسایی شد و از همان ابتدا قشر همیشه درصحنه سپاه و بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان در میان میدان باقی ماندند.

هیچ‌گاه از خاطر گیلانیان متمدن و غیرتمند حضور میدانی سردار محمد عبدالله پور، فرمانده بسیجی سپاه قدس گیلان از یاد نخواهد رفت. فرماندهی که در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا دوشادوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت و تمام امورات سپاه را تعطیل کرد.

روزگار خوب به یاد دارد که فرمانده سپاه قدس گیلان در بدترین شرایط کرونایی استان می‌گفت: همه استعداد و امکانات سپاه در اختیار نظام سلامت گیلان است و ولایتمداران و سرو قامتان بسیج و سپاه تا فروکش کردن کامل این بیماری در کنار مردم خواهند بود.

پس از فرمان مجاهدانه فرمانده بسیجی سپاه قدس گیلان و اعلام آمادگی همه‌جانبه کمک سپاه به کادر بهداشت و درمان، بارقه‌ای از امید در جامعه ایجاد شد و همچنان در سخت‌ترین و تاریک‌ترین دوران بحران این بیماری شوم و سنگین، روزنه‌های امید سپاه و بسیج، دل مردم را روشن می‌کند و آن‌ها را به آینده امیدوار می‌سازد.

در روزهایی که کادر بهداشت و درمان گیلان ‌همچون فصل خزان برگ می‌ریختند، آلوده می‌شدند و جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کردند، بسیج و سپاه گیلان با دستان خالی اما پرمهر و عطوفت در کنار مردم بودند و در هر نقطه از عرصه خدمات بهداشتی و درمانی حضور فعالانه داشتند.

با مرور تاریخ تلخ بحران کرونا در گیلان مشاهده می‌شود که سلحشوران ‌همیشه درصحنه و فدائیان بی‌منت بسیجی در طرح‌های غربالگری شهید سلیمانی چگونه خود را به کانون‌های شیوع آلودگی و عفونت می‌رساندند و افراد بیمار را از غیر بیمار و آلوده سوا می‌کردند تا شاید بتوانند دیگران را از گزند به این ویروس حقیر و خطیر در امان نگه‌دارند؛ بماند که بسیاری از این بسیجیان و سپاهیان در طول بحران کرونا خود درگیر بیماری شده و درراه خدمت به مردم جان خود را نثار کردند.

محرومان و مستضعفان گیلان هیچ‌گاه در اوج بحران کرونا متنعم شدن از خوان نعمت خیران و نیکوکاران را از یاد نخواهند برد که چگونه به‌پاس همت بسیجیان و سپاهیان با به راه انداختن طرح مواسات و همدلی در پی جبران آنچه نیاز داشتند، می‌شتافتند. تأمین مایحتاجی که تنها به چند نوبت اجرا بسنده نشده و علاوه بر گسترش این طرح در بین تمامی اقشار و اصناف، همچنان در استان ادامه دارد.

ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط و محل تجمعات ازجمله اقدامات بسیجیان بود که خود را در اوج بحران کرونا در میدان واقعی نبرد حاضر می‌دیدند و با طرح‌های ضربتی چند نوبته تلاش کردند تا کانون‌های عفونت را ضدعفونی کنند.

بسیج و سپاه نشان دادند مأموریتشان در هیچ برهه از زمان متوقف نمی‌شود چراکه اکنون نیز نشان دادند پس از ضدعفونی کردن معابر، اجرای موفق طرح شهید سلیمانی و اجرای طرح‌های مردمی مواسات و همدلی در میدان واکسیناسیون نیز حضور فعالانه و محوری دارند و همیشه پای‌کار مردم هستند؛ هر جا که حضورشان حیاتی باشد.

آنچه تاکنون طی پنج پیک کرونا از مدافعان بی‌منت، متواضع و مخلص بسیجی و سپاهی در یاد و خاطره مردم در طول این بحران به‌جای مانده، حضور به هنگام و به‌اندازه این لشکر مخلص خدا در گیلان بوده که هرچقدر زمان بگذرد، لحظه شناسی و اقدام به‌اندازه را در کنار مدیریت صحیح انقلابی و جهادی این قشر را به فرماندهی سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان به تصویر می‌کشد، حقایقی را که قلم عاجز از تبیینشان است و زبان نیز از تقدیر و تشکر بازمی‌ماند.

مرور دفتر خاطرات کرونا در گیلان نشان می‌دهد در کنار تلاش همه‌جانبه مدافعان سلامت، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سرو قامتان بسیجی و سپاهی به فرماندهی سردار همیشه همراه سپاه قدس استان دوشادوش کادر بهداشت و درمان در سنگر سلامت ردای سبز به تن کرده و همچنان با حماسه‌آفرینی مجاهدانه و عاشقانه در حال خدمت به مردم هستند و سیر این خدمت جهادی همچنان ادامه دارد.

آحاد مردم در کنار مسؤولان، اقشار، صنوف و صنایع بارها در پاره‌هایی از زمان لفظاً و کتباً در حضوروغیاب لشکریان مخلص بسیج و سپاه از جهادهای متواضعانه و مخلصانه آن‌ها به‌پاس حضور میدانی، عملیاتی و مردمی تقدیر و تشکر کرده‌اند که باید به این سطح از ابراز رضایتمندی آحاد جامعه به خالقان حماسه خدمت در گیلان فخر فروخت و به وجود پاک‌سرشت و جهادی‌شان بالید.

نقش‌آفرینی و جهاد عاشقانه بسیجیان سپاهی و سپاهیان بسیجی در گیلان با فرماندهی مدبرانه و پدرانه سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نشان داد برای این قشر با طبع بلند خدمت، جهاد درراه خدا نه در خاک‌ریزهای بلند در مناطق عملیاتی معنا دارد، نه در سازندگی و نبرد فرهنگی این شرف اندیشان انقلابی دست از پا می‌ایستند و نه برایشان ایثار و جان‌نثاری در عرصه سلامت برایشان فرقی می‌کند، بلکه بسیجی و سپاهی عهدی را با خدا، امام و رهبری دارد و آن شهید شدن در صراط مستقیم است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار