کد خبر : 71004
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400- 06: 17

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

سند مالکیت بیش از ۱۰۰۰ هکتار موقوفات در استان گیلان اخذ شد

سند مالکیت بیش از ۱۰۰۰ هکتار موقوفات در استان گیلان اخذ شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اخذ سند مالکیت بیش از هزار هکتار برای موقوفات در سطح استان خبر داد و گفت: به طور کلی ۵ هزار موقوفات در سطح استان گیلان داریم.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: “وقف” یکی از احکام کارآمد اسلامی و حلال بخشی از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است و همه می‌توانند با هر نگاه دینی، انسانی، آداب و رسوم و هر درجه‌ای از تقرب وارد حوزه وقف شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان “وقف” را نماد مردم‌داری پیغمبران، اهل‌بیت(ع) و بزرگترین گفتمان عملی اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: وقف نگاه دلسوزانه‌ای نسبت به جامعه اسلامی و کرامت بشری دارد و صدای بلند واقف در کمک‌رسانی به جامعه انسانی محسوب می‌شود و نشان‌دهنده نگاه متعالی واقف به ارزش ذاتی و فطری بشری است.

علیزاده با بیان اینکه جایگاه وقف هنوز به خوبی تبیین نشده است خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف بی‌بدیل است از این رو رسانه‌ها می‌توانند در تبیین و شناخته شدن وقف، قبح بودن موقوفه‌خواری و فرهنگ‌سازی در خصوص وقف براساس نیازهای جامعه تاثیرگذار باشند.

وی وقف را تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز، مشکل‌زدا و معرف هویت دینی، شخصیت انسانی و متعالی واقف دانست و ابراز داشت: بیش از ۹۴۱ بقعه در گیلان داریم و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متعددی در بقاع متبرکه و در سطح امامزاده‌گان برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به خدمات‌رسانی‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان در دوران کرونا گفت: ۳۸ گروه جهادی و ۱۳ کارگاه تولید ماسک در شهرستان‌ها داریم و در دوران کرونا ۱۰۷ هزار بسته معیشتی، ۱۸۱ هزار پُرس غذای گرم، نزدیک ۶۰۰ هزار ماسک و تعدادی گان، پنکه، اکسیژن و اقلام تجهیزاتی و بهداشتی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۳۵ میلیارد تومان در دوران کرونا برای خدمات‌رسانی‌های مذکور هزینه شده است افزود: ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در طول یک سال گذشته در راستای اجرای نیات خیراندیش استان در حوزه‌های خیریه، مذهبی، علمی، مساجد و بقاع متبرکه کمک شد.

علیزاده از ۳۱ وقف جدید در طول یک سال گذشته در سطح گیلان خبر داد و بیان کرد: در حوزه بقاع متبرکه در قالب توسعه، بازسازی، مقاوم‌سازی، تعمیر، نگهداری و تکمیل پروژه‌ها نیز در مجموع ۱۷ هزار مترمربع با صرف هزینه بیش از ۳۳ میلیارد تومان در یک سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به توزیع ۷۳۴ بسته کمک آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند تصریح کرد: چهل و چهارمین مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی و استانی نیز برگزار شد و هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و ۱۵۰ نفر به مرحله استانی و ۱۸ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و مسابقات کشوری هم تا پایان‌ مهرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اخذ سند مالکیت بیش از هزار هکتار برای موقوفات در سطح استان خبر داد و گفت: به طور کلی ۵ هزار موقوفات در سطح استان گیلان داریم و در حوزه اقتصادی نیز تقریباً ۳۲ هزار مترمربع در حال ساخت است.

علیزاده با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در طول سال گذشته با حضور ۴۵۰ مبلغ بومی و اعزامی از قم در استان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار