کد خبر : 62910
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو سپرده شد

سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو سپرده شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو گفت: در واقع استدلال این سند در راستای قانون و مشخص شدن حد مالکیت منابع و اراضی مردم و دولت است.

او ادامه داد: بر این اساس بخش رودخانه، آب، منابع آبی و به طور کلی پهنا‌های آبی و غیره به وزارت نیرو داده شده و منابع دیگر مانند خشکی‌ها نیز به منابع طبیعی سپرده شود.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: امسال  بر اساس استعلام سازمان ثبت اسناد از استان تهران سندی به نام دولت و به نمایندگی وزارت نیرو صادر شد که در وزارت امور اقتصاد و دارایی نگهداری می‌شود.

خرمی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مقرر شده، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان از طریق امورات تابعه نسبت به مابقی اراضی بستر رودخانه‌های استان نیز به تدریج اقدام کنند.

او اضافه کرد: در واقع‌ سپرده شدن سند تالاب انزلی  منافاتی با اجرای کار‌های سازمانی و حفاظتی تالاب ندارد، وظیفه ما تامین آب برای تالاب‌ها و مشخص سازی حریم آن‌ها است.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای گیلان در پایان تصریح کرد: هدف مشخص کردن محدوده ملی است برای اینکه مداخله‌ای با منابع و سرمایه‌های مردم نشود این انتقال سند برای بخش‌هایی از منابع طبیعی اتخاذ می‌شود و ربطی به مالکیت یک ارگان و یا سازمان خاصی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار