کد خبر : 71805
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400- 35: 10

به بهانه معارفه استاندار جدید گیلان؛

سهم خواهی نه، مطالبه گری آری لطفا تکذیب نکنید!

سهم خواهی نه، مطالبه گری آری لطفا تکذیب نکنید!

.

به گزارش گیلانستان، دکتر زهرا نامور عربانی در یادداشتی نوشت:

بعد از ماهها ماراتن سنگین سیاسی بین احزاب و گروهها و جناح ها، بالاخره استاندار بومی گیلان انتخاب و معارفه شد، انتخابی که منجر به خوشحالی برخی و ناراحتی برخی دیگر گردید.

کسانی که گزینه های مورد وثوق خود را جزو منتخب استانداری ندیدند، دو نوع واکنش متفاوت را به منصه ی ظهور رساندند؛ آنانیکه انتخاب جدید را پذیرفتند و برای وحدت و اتحاد اظهار امیدواری نمودند و کسانی که همچنان بر طبل تفرقه و اعتراض خویش کوبیدند و این انتخاب را ناپذیرفتنی ترین انتخاب ممکن و به دور از معیارها قلمداد نمودند.
به دور از قضاوت، آنچه که بسیار حائز اهمیت است پس از سال ها غریب نوازی گیلانیان، اینبار در آغاز دولت سیزدهم، استانداری بومی و خواست قلبی همه ی طیف ها و گروهها با همه اختلاف نظرهای ایشان رقم خورده است و این نقطه اشتراک انتخاب دشوار دولت جدید، مایه ی دلگرمی بسیاری را فراهم نموده است تا چالش عجیب مدیر ارشد ناآشنای به این مرزو بوم و خاطرات تلخ پیرامونش تا مدتی از ذهن ها زدوده شود.
موضوعی که به پرشیب ترین پیج تاریخی مدیریتی گیلان بدل شده بود و ضربات جبران ناپذیری بر پیکره ی این استان زرخیز با مردمانی هوشمند و فهیم را فراهم آورده بود.
جالب ترین موضعی که از سوی کاربران فضای مجازی مطرح شد به قلم یکی از فعالان فرهنگی یادداشتی با عنوان  فرمان ده گانه ای بود که از زبان استاندار جدید با درون مایه ای طنز منتشر شده بود و در واقع خواست قلبی عموم مردمی بود که سالهاست برای روی دادن آنچه که گفته شد لحظه شماری می کردند و جالب تر اینکه روابط عمومی استانداری گیلان این متن طنز برگرفته از واقعیات تلخ را جدی انگاشته و تکذیب نمود!
حال در آغاز فرصت خدمت سکاندار جدید استانداری گیلان، ضمن تبریک به ایشان و آرزوی موفقیت در روند اهدافشان با توجه به سابقه ی مدیریتی درخشانشان و به دور از تایید یا تکذیب آنچه که نوشته شده بود و آنچه که تکذیب شد، در لفظی متفاوت به دور از طنز و آمیخته با متن واقعیت و خواست مردم فهیم گیلان، نکاتی دلسوزانه و مطالبه گرانه نه سهم خواهانه، پیشنهاد می شود که امید است اینبار تکذیب نشود!
۱-جناب آقای عباسی استاندار فهیم ، مردمی و بومی گیلان، سالهاست جوان گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و بانوان در انتخاب مدیران و معاونت های مربوط در سطح ادارات کل استان و شهرستان ها با رعایت شایسته سالاری و معیارهای قابل ارزیابی، آرزویی دست نایافتنی شده است،از آنجا که شعار دولت ایران قوی، استفاده از ظرفیت های ذکر شده است کمک کنید تا تیم نظارت بر انتصابات تشکیل شده و ساماندهی شود تا زیر نظر مدیریت ارشدی چون شما این اتفاق مبارک به وقوع بپیوندد.
۲-پیشنهاد می شود معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استانداری از میان گزینه های جوان و نخبه گیلانی با سابقه ی اجرایی متناسب و حسن شهرت انتخاب شود چرا که هرجا به جوانان اعتماد شده است تغییر ها شگفت انگیز بوده و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به این امر تاکید موکد داشته اند.
۳-پیشنهاد می شود برنامه ی عملیاتی هردستگاه اجرایی با حضور مدیران مربوط و نخبگان علمی، کاری و دانشگاهی ظرف سه ماه آینده متناسب با اسناد بالادستی، نیازمندی های استانی و تعیین شرح وظیفه هر اداره استانی و شهرستانی با اعلام زمانبندی لازم جهت تکمیل اقدامات مد نظر تدوین شود،همچنین دسترسی عمومی به برنامه ها ی عملیاتی همه دستگاههای اجرایی فراهم گردد.
۴-پیشنهاد می شود گزارش عملکرد مدیران فعلی استان و شهرستان ها تهیه شود و مشارکت با دستگاههای قضایی استان جهت بررسی ترک فعل احتمالی مدیران مورد بررسی قرار گیرد.
۵-با همه ی احترامی که برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قائل هستیم پیشنهاد می شود عزل و نصب ها ی دستگاههای اجرایی به دور از توصیه ایشان انجام گرفته و با استفاده از ظرفیت تمام دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی تحکیم استقلال مدیران در عزل و نصب ها صورت گیرد.
۶-پیشنهاد می شود بانک مدیران استان در همه ی دستگاههای اجرایی ظرف سه ماه آینده متشکل از مدیران ۲۰سال پیش تا به امروز، بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی افراد تشکیل و از تجربیات ایشان به نحو احسن استفاده گردد.
۷-یکی از معضلات مردم گیلان منتظر ماندن ساعت ها و روزها پشت درهای بسته مدیران استان و شهرستان هاست. پیشنهاد می شود ارتباط مستمر و مستقیم با مردم حداقل دو روز در هفته، یک روز برای حضور مردم در محل خدمت مسئولین و روز دیگر برای حضور مسئولان در مکان های مختلف شکل بگیرد، همچنین چند مسیر ارتباطی با هر مدیر با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی زیر نظر مسئول روابط عمومی هر اداره راه اندازی و تشکیل شود.
۸-پیشنهاد می شود با شناسایی جوانان متعهد، صاحب صلاحیت و کار انجام داده در هر حوزه که تاکنون به هر دلیل جذب دستگاههای اجرایی نشده اند و آماده سازی مقدمات ضروری برای استفاده از ایشان در صورت امکان فراهم گردد، بدیهی است اصل شفاف سازی در این مقوله نیز حکم فرما بوده و به طور عمومی و علنی چرایی انتخاب هر فرد و یا موانع عدم جذب آنها، شناسایی و بیان شود.
امید است با استعانت از خداوند متعال، پیشنهادات برگرفته از مکنونات قلبی جوانان، نخبگان  علمی، سیاسی و اجتماعی و عموم مردم استان عزیزمان گیلان با نگاهی دلسوزانه و مطالبه گرانه نه سهم خواهانه مد نظر قرار گیرد و ما بار دیگر شاهد شکوفایی گیلان عزیزمان درهمه عرصه ها باشیم ان شاء الله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار