کد خبر : 68890
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400- 07: 11

نماینده مردم رشت در مجلس:

سهم مهم جهاد دانشگاهی در عرصه صنعت و فناوری کشور

سهم مهم جهاد دانشگاهی در عرصه صنعت و فناوری کشور

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه همه باید برای تعالی کشور تلاش کنیم، گفت: جهاد دانشگاهی سهم مهمی از آموزش و پژوهش های نوآورانه کشور به ویژه در عرصه صنعت و فناوری را به خود اختصاص داده و موفقیت های بزرگ این نهاد بارها تحسین مسئولان نظام را در بر داشته است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی با مثبت ارزیابی کردن دستاوردها و فعالیت های جهاد دانشگاهی در سطح استان و کشور، گفت: جهاد دانشگاهی را می توان تبلوری عینی از الگوسازی انقلاب برای رسیدن به نهاد علم و پژوهش تراز نظام اسلامی قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس بسیار فعال بود، اظهار کرد: جهادگران دانشگاهی با روحیه جهادی و تفکر انقلابی و رویکرد خودکفایی خود ده‌ها پروژه نظامی را در زمینه‌های مختلف طراحی، ساخت و تعمیر ادوات نظامی، اقدامات پدافندی، جنگ الکترونیک و… هدایت کردند که با موفقیت همراه بود.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پروژه های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی در سال های اخیر، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد کارنامه درخشان جهاد دانشگاهی در علوم پزشکی به ویژه مجموعه رویان هستیم که دستاوردهای بسیار قابل توجه ای دارد.

احمدی، از جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی خوداتکا و امیدآفرین یاد کرد و متذکر شد: جهاد دانشگاهی می تواند نقش مهم و پررنگی در عبور از موانع و دستیابی به دانش های پیشرفته در کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پلی میان دانشگاه و بخش صنعت و خدمات است، تاکید کرد: دو ماموریت عمده انجام تحقیقات علمی و گسترش فعالیت های فرهنگی بر عهده جهاد دانشگاهی است؛ همانگونه که در حوزه پژوهش به ویژه در دوران دفاع مقدس به ایفای نقش پرداخته، امروز نیز که کشور گرفتار تحریم های اقتصادی است، می تواند بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در ادامه به توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل و مشکلات کشور در حوزه های مختلف فرهنگی و پژوهشی و آموزشی و اقتصادی و کارآفرینی و دانش بنیان و… اشاره کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس به دلیل مختصات زمانی، محلی برای تجمیع نیروهای خواهان استقلال و خودکفایی بوده و این روحیه در ابعاد مختلف دنبال می شود.

وی فرهنگ، روحیه و تفکر جهادی را مهمترین ویژگی متمایزکننده و برجسته جهاد دانشگاهی دانست و تصریح کرد: بی تردید نیروهای با تفکر جهادی در حل مسائل کشور موثر هستند و می توانند در همه عرصه ها به دستاوردهای مطلوبی برسند که شاخص ترین این دستاوردها موسسه رویان و پیشرفت های چشم گیر در عرصه سلول های بنیادی است.

احمدی، با اشاره به تعامل جهاد دانشگاهی با سایر نهادها و دستگاه ها و لزوم بهره گیری از توان، ظرفیت و سرمایه انسانی این نهاد در حل مسائل کشور و استان، عنوان کرد: همه باید برای تعالی کشور تلاش کنیم و جهاد دانشگاهی سهم مهمی از آموزش و پژوهش های نوآورانه کشور به ویژه در عرصه صنعت و فناوری را به خود اختصاص داده و موفقیت های بزرگ این نهاد بارها تحسین مسئولان نظام را در بر داشته است.

نماینده رشت در مجلس، از جهادگران دانشگاهی خواست با حفظ روحیه جهادی و فرهنگی خود و دور شدن از پراکنده کاری و موازی کاری اهداف انقلاب را محقق کنند و گفت: خودباوری و اتکا به نیروهای داخلی به ویژه در شرایط سخت تحریم های شدید دشمنان انقلاب اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است که ماموریت نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی را در بخش علمی و فناوری و آموزشی و پژوهشی و تربیت نخبگان دوچندان کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار