کد خبر : 76255
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

دبیر جمعیت مستقل جهادی و ولایی گیلان:

سوال و عزل شهردار رشت به این زودی چرا ؟!

سوال و عزل شهردار رشت به این زودی چرا ؟!

.

به گزارش گیلانستان، علاالدین پوررمضان دبیر جمعیت مستقل جهادی و ولایی استان گیلان در یادداشتی با عنوان ” سوال و عزل شهردار رشت به این زودی چرا ” نوشت:

این روزها خبر داغ رسانه های شهررشت، طرح سوال و بعدش استیضاح اقای علوی شهردار رشت میباشد. اینکه حق شورا این قوانین هست درش شکی نیست. ولی چند سالی هست ضعف مدیریت ّشهرداری رشت عین اختاپوس بر روی مدیریت شهر سایه افکنده هست.

اگر بطور کوتا ه بخواهیم این موضوع را از نظر مدیریت استراتژیک بررسی نماییم. هم شهرداران مستعفی یا برکنار شده و هم اعضای شوراهای دوره های مختلف از جمله این دوره مقصر هستند. افرادی که کاندید شهردار میشوند، همجوره خود را با اعضا شورا هماهنگ میکنند تا جایی که با ارای بالایی بر مسند شهرداری رشت می نشینند امثال اقای احمدی یا علوی به همین طریق بود.

چرا این اکثریت بدست میاید و یکباره از دست میرود. پشت این انتخابها چه وعده هایی درست یا غلط هست یکباره به اوج میرود سپس مدتی کوتا سقوط سنگین. این برای شهروندان رشت و کسانی که مدیریت شهری را دنبال میکنند سوال بسیار سنگین و بی پاسخ هست. موضوع دیگر چرا فردی که به عنوان امین از مردم شهرش رای میگیرد که نماینده اش باشد بعد بیکباره شانه خالی میکند. بنده از کسانی که به اقای علوی رای داده بودند سوال کردم شاید حدود پنجاه نفر همه ناراحت شدند چرا از شورا خارج شده؟ چه عوامل باعث میشود که با توجه به مصاحبه های مختلف اکثر اعضاء شورا که می گویند ، چندین گزینه داریم ، فردایش همه یکباره کنار گذاشنه میشود و اقای احمدی با گرایش اصلاح طلب از قلب اصول گرایان شهردار میشود و اندکی بعد خودش استعفا میدهد.

بهر حال این بحث بسیار گسترده و وسیع با سوالهای فراوان برای شهروندان رشتی پیش میاید. چرا در انتخاب شهردار دقت بیشتری نمیشود و از روی دوستی، احساسی، وعده وعید و غیره درست یا غلط کاری ندارم تصمیم گیری میشود که به همین راحتی محکوم به شکست شود؟ عزیزان شورای محترم شهر رشت، با این انتخاب شهردار یا سرپرست حدود چند سالی هست که دائم در حال عوض شدن هست اسیب های فراوان به شهروندان و شهر رشت وارد مینماید. با این نوع مدیریت هیچ سرمایه گذاری جرات سرمایه گذاری کلان در شهر رشت را ندارد. زیرساختهای رشت درست نمیشود. اقایان محترم اعضاء شورای شهر رشت، خواهشمندیم در عزل یا انتخاب شهردار رشت حوصله به خرج دهید از روی عصبانیت تصمیم نگیرید. شاید شما بگویید ما اعصبانی نیستیم. بروید لطفا مصاحبه ها و فیلم جلسات شورا را ببینید.

انوقت متوجه میشوید که عصبانی هستید یا نه. البته بعضی از اعضاء محترم هستند که بسیار با حوصله پیش میروند. اصلا به مدیریت اقای علوی کاری ندارم. سوالم اینست در ایشان چه دیدید با چه مدارک مستندی. با چه دلیلی که قانع شدید ایشون شهردار شود. الان یکباره همه را کنار گذاشتید چرا میخواهید آراء مثبت خود را به یکباره تغییر دهید و ایشان را عزل نمایید. ایا راههای دیگری نیست. چرا نمیگذارید حداقل دوسال در این مسند بماند و فعالیت نماید.

بنده هیچ ارتباطی با ایشان ندارم و هرگز هم در تیم انتخاباتیش نبودم و بعد ها هم نخواهم بود. فقط از نظر استراتژیک عرض میکنم حداقل براساس برنامه یکساله چه بهتر دوسال ایشان را بسنجید نه ظرف چند ماه! اقای وحیدی وزیر محترم کشور که حکم به ایشان میداد بهش گفت مدیر جوان ببینم چکار میکنی. البته اقای علوی هم اشتباهاتی در انتخاب مدیران نموده ولی انقدر یزرگ نیست که عزل شود. در این موقع از سال که جمعیت شهر رشت تا سه برابر هم میشود سخت هست با سرپرست اداره شود جالب نیست. بنظر بنده و امثال بنده از ایشان اشکالات را بخواهید و با اهرم مدیریت شورا اصلاحش نمایید. دوستان انقلابی من قانون اساسی شورا را انتخاب نموده تا با هم مدیریت شهر نمایید.

نه استرس برای همدیگر ! طرح و بیان موضوع این سناریوی اشتباه موجب حذف عملی شهردار از میدان کار و تلاش از یکماه گذشته شده است. همانطوری که در جاهای مختلف جای خالیش دیده میشود. اعضا محترم شورای شهر رشت ؛ بدون ثبات مدیریت مطمعنا کار خاصی در رشت صورت نمیگیرد. در این چند ماه دومین شهردار هست که استعفا یا بر کنار میشود. چرا در انتخاب شهردار دقت بیشتری نمیشود. تا به اینصورت مدیریت شهری به این حد ضعیف شود. در چندین جا بنده سخن حمایت قاطع اقای استاندار از ثبات مدیریت شهری را شنیدم یا حمایت قاطع حضرت آیت الله فلاحتی را نیز همینطور که سفارش اکید بر ثبات مدیریت شهری دارند.

اینکه چه شخصی شهردار باشد نه اقای استاندار و نه نماینده ولی فقیه تا جایی که بنده بعنوان شخص سیاسی، اجتماعی و فعال فرهنگی میدانم ورود نمیکنند ولی همیشه شنیدم از این بزرگان که مدیری انقلابی، جوان، متعهد و متخصص برای مدیریت چه شهری یا استانی انتخاب نمایید و هر مدیر یا شهرداری انتخاب شد حمایت قانونی نمودند. پس نتیجه میگیریم که اقایان شورا باید دقت بسیار، بسیار بیشتری نمایند در انتخاب یا عزل شهردار تا مدیریت شهری به این حد تزلزل نداشته باشد. این بحث ادامه دارد.

دکتر علاالدین پوررمضان دبیر جمعیت مستقل جهادی و ولایی استان گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار