کد خبر : 85213
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

سومین جشنواره رسانه‌ای حبیب در گیلان برگزار می‌شود/ پای جنگ روایت‌ها می‌مانیم

سومین جشنواره رسانه‌ای حبیب در گیلان برگزار می‌شود/ پای جنگ روایت‌ها می‌مانیم

.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت  با بیان اینکه در دوره کرونا ملت ایران با هدایت زیبای رهبر انقلاب این تهدید را تبدیل به مواسات و همدلی کرد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات در سال ۱۳۹۹ جشنواره حبیب که با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های دینی در خدمت‌رسانی به مردم در چهار محور کرونا، مواسات، محرم و صفر و اربعین بود را برگزار کرد.

 

وی با بیان اینکه امسال سومین سال جشنواره حبیب است، گفت: این اسم برگرفته از یار رسانه‌ای امام حسین(ع) حبیب ابن مظاهر و حبیب نجار آن مؤمن سوره یاسین و اسم مستعار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده، برگرفته شده است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امسال جشنواره حبیب با شعار «با جشنواره حبیب پای جنگ روایت‌ها می‌مانیم» آغاز می‌شود، افزود: مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی با جهاد تبیین وارد معرکه فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید محتوای تبیینی می‌شوند.

 

به گفته مهدوی، سومین جشنواره استانی حبیب، با هدف معرفی کارکردهای اجتماعی مجموعه‌های مذهبی، ترغیب فعالان فرهنگی به فعالیت مؤثر در فضای مجازی و نیز تقدیر از تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای، در استان گیلان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در پنج محور: جهاد تبیین، نهضت مردمی تبلیغ، تعظیم شعائر دینی، خدمات اجتماعی و مسجد و امام محله برگزار می‌شود، تصریح کرد: تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین مسئله جمعیت و خانواده، تبیین شخصیت میرزاکوچک جنگلی؛ معرفی چهره‌های مردمی فعال در تبلیغات دینی؛ عملکرد تشکل‌های دینی در برگزاری مراسم مذهبی (اعیاد، ولادت‌ها، شهادت‌ها و…)؛ عملکرد تشکل‌های دینی در امور جهادی، خیریه، بهداشت و درمان و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مساجد و امامان محله از مواردی است که رکت کنندگان در محورهای جشنواره می‌توانند به آن بپردزند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه آثار در دو حوزه فنی و محتوایی بررسی خواهد شد، گفت:در بخش فنی، فیلمنامه (طرح، ایده، روند اجرا، روایت، پرداخت)، تصویر (ترکیب بندی، کیفیت تصویر، نورپردازی)، صدا (صدابرداری، صداگذاری، موسیقی)، تدوین (گرافیک، جلوه‌های ویژه) و کارگردانی (طراحی کاراکتر، صحنه، دکوپاژ، روند مدیریت فیلمنامه) ارزیابی خواهد شد.

 

به گفته مهدوی، در بخش محتوایی، خلاقیت در انتقال پیام، نکات برجسته، توجه به زبان محلی و مولفه‌های بومی، و نیز مولفه‌های محتوایی ناظر به پنج محور جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه تولیدات باید در قالب‌های مستند، فیلم کوتاه و یا کلیپ، حداکثر تا ۲۳ دقیقه و در فرمت‌های رایج ویدئویی ارسال شود، افزود: آثاری که در دوره گذشته جشنواره توسط هیئت داوران بررسی شده مجاز به حضور در این دوره نخواهد بود، همچنین آثار غیراصیل و کپی شده مورد بررسی و داوری قرار نخواهد گرفت، پس از ارسال آثار امکان تغییر در آن نیز ممکن نبوده و آثار تولید شده باید مربوط به دو سال اخیر باشد اما محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار جشنواره حبیب تا پایان دی ماه بود و اختتامیه آن در اسفند ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، تصریح کرد: تحویل آثار باید به صورت لوح فشرده به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ به همراه نام فرد یا تشکل دینی و شماره تماس باشد، در تمامی محورها به نفر اول هشت میلیون، نفر دوم ۶ میلیون و نفر سوم چهار میلیون تومان اهدا خواهد شد؛ همچنین ۱۶ جایزه دو میلیون تومانی ویژه‌ شهرستان‌ها به نفرات اولِ هر شهرستان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار